جشنواره فرهنگ اقوام به صورت مجازی در گلستان برگزار می شود

تجری گفت: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام به صورت مجازی در استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، «احمد تجری» گفت: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام به عنوان یک برند و برنامه فاخر فرهنگی استان گلستان در سطح ملی و بین المللی مطرح است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و به جهت اهمیت این جشنواره، جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در سال جاری به صورت مجازی و با تاکید بر تولید محتوا از برنامه های اجرایی ادوار گذشته این جشنواره برگزار می شود.

 

وی اظهارداشت: تولید محتوای مناسب در انواع مختلف، برگزاری نمایشگاه مجازی، برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی مرتبط، برگزاری مسابقات آنلاین از جمله برنامه های این دوره از جشنواره است.

 

تجری افزود: پوستر جدید جشنواره اقوام به زودی طراحی و رونمایی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: کارگاه های فضای مجازی که در زمان شیوع کرونا ویروس شکل گرفته فرصت و ظرفیت بسیار خوبی است و حتما از آن در این دوره از جشنواره استفاده خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: با شکل گیری کارگروه فضای مجازی گردشگری استان گلستان باید از ظرفیت این کارگروه و کمیته های تخصصی آن در این دوره از جشنواره استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سابق به نام استان گلستان ثبت و درج شد و با توجه به استقبال بی سابقه مردم و مسئولین تاکنون در سیزده دوره برگزار شده است.

 

تجری افزود: این جشنواره در این ادوار با حضور مهمانان خارجی، سفرا و کارداران کشورهای مختلف، خبرنگاران داخلی و خارجی در بخش هایی نظیر حضور و معرفی فرهنگ های مختلف ایران زمین و اجرای برنامه های بومی محلی شامل موسیقی آیینی اقوام، سرودهای فولکلوریک، آداب و رسوم، برپایی غرفه های صنایع دستی و سوغات، ایجاد سیاه چادر عشایر و اقوام، برپایی سازه های سنتی روستایی، برگزاری مسابقات و برنامه های علمی برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 995842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha