تاثیرات کرونا بر فرهنگ و هنر باید مکتوب شود/ سبک زندگی متاثر از فرهنگ و هنر است

سلگی گفت: تاثیرات کرونا در عرصه فرهنگ و هنر باید به صورت گزارش و یادداشت در اختیار مدیران فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «دکتر محمد سلگی» امروز( یکشنبه دوم آذر) در نشست «تجربه های فرهنگی هنری کشورهای مختلف در مواجهه با کرونا» که به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات  و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: از ابتدای کرونا مسئله فرهنگ و هنر نوع استفاده از محصولات و امکانات هنری و فرهنگی در مواجهه با کرونا به خصوص در کاهش آلام این بیماری مطرح شد. از بدو امر مسئله اوقات فراغت قرنطینه شدگان مد نظر بود. بعد از تعطیلات عید نوروز وارد فعالیت های کاری شدیم اما همچنان شاهد تعطیلی گالری ها، سینما، کنسرت ها و حتی زیارتگاه ها، مساجد و امامزاده ها بودیم.

 

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با اشاره به برگزاری بیست و هشنمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هفته کتاب بعد از نمایشگاه کتاب پر رونق ترین رویداد در حوزه کتاب است. کرونا هفته کتاب را نیز تحت تاثیر قرار داد. بخش های فرهنگی هنری تعطیل شدند. سینماها تعطیل شدند، گروهی متضرر شدند و گروهی نیز کار خود را از دست دادند. با شیوع کرونا بسیاری از تولیدکنندگان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری نمی توانند اثری تولید کنند، مصرف کنندگان نمی توانند مصرف کنند. علاوه بر تئاتر و کنسرت و سینما و حوزه گردشگری هم متاثر شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: نوع مواجهه فرهنگی با کرونا از مواردی است که مد نظر است که بحث آن مفصل است. سبک زندگی که متاثر از فرهنگ و هنر است، تحت تاثیر کرونا دچار تغییراتی شده است. برخی در ایران عملکرد مسئولان در مواجهه با کرونا را خوب ارزیابی می کنند و عده ای معتقدند که عملکرد خوب نبوده است. بر این اساس برگزاری نشست هایی با محوریت تجربه های فرهنگی هنری کشورهای مختلف در مواجهه با کرونا ضروری است. باید گزارشات را به صورت مکتوب درآوریم و آنها در اختیار بخش فرهنگی قرار دهیم، امیدوارم که خروجی این جلسات در قالب یادداشت و گزارش در اختیار مدیران فرهنگی قرار گیرد تا مثمرثمر واقع شود.

کد خبر 995861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha