سند توسعه پیشران استان لرستان بررسی شد

خادمی گفت: طرح بررسی سند پیشران توسعه استان با هدف تأمین منابع مورد نیاز انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی» شامگاه(1 آذر) در  جلسه بررسی سند پیشران توسعه استان، اظهار داشت:  در این سند طرح ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان جهت تأمین منابع بررسی شده اند.

 

استاندار لرستان افزود: برای تصویب این طرح گزارش کاملی از همه طرح های استان به تفکیک شهرستانی تهیه و جهت پیگیری به مرکز ارسال می شود.

 

وی بیان کرد: فرمانداران شهرستان های استان موظف به پیگیری طرح های مربوط به شهرستان خود هستند.

 

خادمی افزود: باید در جهت تبدیل طرح ها به تعهد، جهت اجرایی شدن و تکمیل پیگیری شود.

 

استاندار لرستان اذعان داشت: برای تأمین اعتبار طرح ها و منظور در بودجه ۱۴۰۰ مکاتبات لازم انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: پیگیری اختصاص ردیف بودجه برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده از سیل در استان بخش مهمی از سند توسعه پیشران استان لرستان است.

 

خادمی افزود: پیگیری تأمین اعتبار برای راه اندازی دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین استان،حوزه های امنیتی، انتظامی و اجتماعی و ارتقاء رده نیروی انتظامی استان به جایگاه بالاتر با توجه به جمعیت استان و پیگیری تأمین منابع برای تکمیل و بهسازی جاده های روستایی، اصلی و طرح های آزاد راهی استان از دیگر موارد سند توسعه پیشران استان است.

 

استاندار لرستان افزود: همچنین پروژه های بهداشت و درمان جهت ارتقاء سرانه تخت استان به استاندارد کشوری و  تکمیل بیمارستان ها در این سند مورد تاکید ویژه قرار دارد.

 

وی بیان کرد: تلاش می شود با تنظیم این سند در بودجه ۱۴۰۰ موضوع تهاتر بدهی های شهرداری های استان لرستان لحاظ شود.

 

خادمی گفت: همچنین با تنظیم این سند پیگیری در سازمان هواپیمایی برای استقرار پرواز ها و تهیه تجهیزات فرودگاهی انجام می شود.

 

استاندار لرستان اظهار کرد: سهم تخصیص استان از منابع آبی کشور مشخص شود و تکمیل طرح های آبی استان با کمترین هزینه و تا پایان سال از دیگر شاخص های مورد تاکید در تهیه سند توسعه پیشران استان است.

کد خبر 995864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha