«۳۰۰ قرن تکاپو»، پژواکی از همنشینی تاریخ و هنر است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: کتاب ۳۰۰ قرن تکاپو نگاه تطبیق گونه ای از گاه شماری وقایع تاریخی است که به هنر انسانی تأثیر می گذارد و گزاره هایی توصیفی از وقایع هنری را در بستر رویدادهای تاریخی ارائه می کند.

سعید ضابطی در حاشیه رونمایی از کتاب ۳۰۰ قرن تکاپو، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: این کتاب نگاه تطبیق گونه ای از گاه شماری وقایع تاریخی است که به هنر انسانی تأثیر می گذارد و گزاره هایی توصیفی از وقایع هنری را در بستر رویدادهای تاریخی ارائه می کند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این کتاب مجموعه ۵ جلدی به بررسی دیرینگی هنرهای معماری، پیکرتراشی ، نقاشی و ... پرداخته و وقایع تاریخی این کتاب پژواکی از تاریخ عمومی جوامع انسانی و ارتباط آن با هنری است که در آن جوامع زایش یافته است.

 

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: این کتاب به قلم مهدی شفیعی پور طی ۵ سال با رویکرد همنشینی میان تاریخ و هنر و در مجموع یک هزار و ۶۷۰ صفحه، از سوی انتشارات ارشدان، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در قطع وزیری وارد بازار نشر شده است.


 

۳۰۰ قرن تکاپو، درصدد کشف روابط علّی و معلولی هنر و تاریخ است


نویسنده کتاب ۳۰۰ قرن تکاپو هم گفت: نگارش این کتاب شبیه به حرس کردن درخت تنومندی بود که وقتی کار به پایان می رسید شاخه های دیگری می رویدند.

 

مهدی شفیعی پور افزود: با بررسی همه جانبه این موضوع با توجه به وسعت قلمرو آن نیازمند زبان و قلمی سهل و ممتنع بود همچنین کثرت بُنمایه هایی که از منابع متعدد اخذ شده، از حدود ۱۵۰ منبع در نگارش کتاب استفاده شده است.


این پژوهشگر تاریخ و هنر ادامه داد: این کتاب بر رویکرد کلان نگر اصرار داشته و درصدد کشف روابط علّی و معلولی میان هنر و تاریخ است. در این کتاب سعی شده است تا از قالب گذاری های مرسوم در پژوهش های مربوط به تاریخ هنر عدول نکند و بیشتر بر تحلیل پای می فشارد.


 

کد خبر 995944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha