اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا در دزفول توسط بسیجیان

فرمانده ناحیه مقاومت دزفول از اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی به منظور شناسایی افراد مبتلا به کرونا در دزفول توسط بسیجیان منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمدرضا لیلی زاده» پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲ آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شکل گیری بسیج به دستور رهبر کبیر انقلاب اظهار کرد: نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در دفاع از کشور داشته و با حضور مقتدرانه در جبهه های جنگ تحمیلی شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

 

فرمانده سپاه ناحیه دزفول افزود: نیروهای بسیجی پس از جنگ نیز در زمینه بازسازی نقش ارزشمندی در محرومیت زدایی، برقراری امنیت با گشت های محله ای و وقوع حوادثی از قبیل سیل و زلزله، خالصانه در کنار مردم در زمینه‌های مختلف فعالیت داشتند.

 

وی ارتباط با محرومان، ساده زیستی، مسئولیت پذیری، مردم داری، گرایش به کار گروهی، مهرورزی به مردم، پرهیز از خودمحوری، کم توقعی و روحیه خدمتگزاری به مردم را از مهم ترین ویژگی های یک بسیجی برشمرد و تصریح کرد: بسیجیان سلحشور در شهرستان دزفول نیز همواره آماده خدمتگزاری به مردم هستند همانگونه که در تمام برهه ها در میدان حضور داشتند، در حال حاضر نیز بسیج سازندگی در مناطق محروم شهرستان با اجرای پروژه های مختلف در حال فعالیت است.

 

لیلی زاده اضافه کرد: بسیج برنامه های خود را در راستای توسعه، آبادانی و بسط امنیت در شهرستان دزفول همواره ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اجرای ۵۰۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج در دزفول عنوان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، ۵۰۰ ویژه برنامه توسط پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج در شهرستان دزفول اجرا می شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه دزفول فضاسازی حوزه ها و پایگاه های مقاومت، رزمایش کمک های مومنانه همزمان با سراسر استان، افتتاح پروژه های بسیج سازندگی در منطقه محروم احمدفداله، دیدار با خانواده شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی پخش ماسک و مواد ضدعفونی، غبارروبی مزار شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی، برپایی رژه خودرویی و موتوری در سطح شهرستان، برگزاری مسابقات مجازی نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، افرایش فعالیت گشت های بسیج و ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص و عمومی از جمله برنامه های سپاه ناحیه دزفول به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج عنوان کرد.

 

وی ابراز کرد: برخی از این برنامه ها طی دو روز گذشته اجرا شده و روز گذشته جمعی از بسیجیان شهرستان به مناسبت هفته بسیج با حضور در پایگاه انتقال خون اقدام به اهدای خون کردند.

 

لیلی زاده در ادامه به اجرای چندین پروژه محرومیت زدایی توسط بسیج اشاره کرد و ادامه داد: با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و استاندار خوزستان در منطقه محروم احمد فداله چندین پروژه عمرانی و فرهنگی به بهره برداری رسید.

 

وی از اجرای طرح غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی تخت عنوان طرح غربالگری شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد و بیان کرد: این طرح کشوری از ۱۴ روز پیش در شهرستان دزفول به منظور غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به کرونا در شهرستان دزفول آغاز شده که طی آن دو گروه جهادی شامل هشت پزشک و ۱۰ پرستار بسیجی با حضور درب منازل مردم  اقدام به ثبت نام مردم در این طرح و غربالگری رایگان آنها می کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه دزفول خاطر نشان کرد: در این طرح افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا دچار مشکلات حاد هستند با اورژانس به بیمارستان منتقل می کنند.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در تمام نقاط شهرستان مدنظر است یاد آور شد: اما به طور کلی مناطقی که بسیجیان ورود می کنند بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی است در این طرح علاوه بر تست گرفتن از افراد، داروهای رایگان نیز در اختیار مبتلایان قرار می گیرد، ضمن اینکه پس از ۱۴ روز از مبتلایان شناسایی شده نیز توسط این گروه های جهادی سرکشی می شود.

 

کد خبر 996019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha