راه اندازی مجدد هنرستان کشاورزی در دزفول 

محمدی خباز با تاکید  بر لزوم همکاری بخشداران در راستای ارتقای کیفیت آموزش در مناطق روستایی از راه اندازی دوباره هنرستان کشاورزی و تأسیس دبیرستان دخترانه فرهنگ برای اولین بار در شهرستان دزفول خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول «رضا محمدی خباز» امروز (یکشنبه ۲ آذر) در جلسه شورای آموزش و پرورش، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره ۷۲ شهید فرهنگی و ۷۱۲ شهید دانش آموز شهرستان دزفول اظهار کرد: ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی در بین دانش آموزان از اولویت‌های آموزش و پرورش دزفول است.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش دزفول به ارائه گزارشی از روند وضعیت آموزشی پرداخت و افزود: علی رغم وجود کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت در یک اقدام مثال زدنی امسال تمام کلاس های مدارس روستایی با حضور معلمان و آموزگاران موظف شروع به کار کردند که این عمل در نوع خود بی سابقه است.

 

وی اضافه کرد: ارتقای کیفیت آموزشی در روستاها همکاری نزدیک بخشداران و دهیاران را می طلبد چرا که باید آنان در راستای بهبود کیفیت آموزشی و همچنین فضای آموزشی و تلاش جهت حفظ و نگهداری اموال مدارس همچون گذشته یاری رسان آموزش و پرورش باشند.

 

محمدی خباز به موضوع کمبود فضای آموزشی در شهرستان پرداخت و تصریح کرد: در روزهای آینده آیین افتتاح رسمی هشت پروژه آموزشی با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان دزفول برگزار خواهد شد اما وجود مدارس فرسوده و همچنین نبود فضای آموزشی در برخی مناطق جدید شهرستان دزفول، دستگاه تعلیم و تربیت را با مشکلات جدی روبه رو کرده است.      

 

وی از راه اندازی مجدد و تأسیس دو واحد آموزشی در شهرستان دزفول خبر داد و عنوان کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید هنرستان کشاورزی در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد واحد آموزش پس از سی سال وقفه دوباره راه اندازی شد و همچنین برای اولین بار دبیرستان دخترانه فرهنگ مختص رشته انسانی به منظور جذب دانش آموزان نخبه در این زمینه آغاز به کار کرد.

 

مدیر آموزش و پرورش دزفول در پایان با اشاره به پذیرفته شدن ۴۴ دانش آموز این شهرستان در رشته های پزشکی یاد آور شد: این شهرستان سرشار از دانش آموزان با استعدادی است که باید در جهت رشد و شکوفایی آنان برنامه های سازنده ای را عملیاتی ساخت که در روزهای آتی از برخی برنامه های ویژه در راستای ارتقای میانگین معدل کتبی پایه دوازدهم رونمایی خواهد شد.

 

کد خبر 996023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha