معرفی کتاب «نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی» توسط کانون نورالمبین صمصامی

نظرپور گفت: به مناسبت هفته بسیج کتاب «نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی» در قالب طرح ملی شنبه های کتاب مساجد توسط کانون فرهنگی هنری نورالمبین روستای صمصامی کوهرنگ معرفی شد.

«پروین نظرپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: به مناسبت هفته بسیج کتاب «نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی» در قالب طرح ملی شنبه های کتاب مساجد توسط کانون فرهنگی هنری نورالمبین روستای صمصامی کوهرنگ معرفی شد.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالمبین مسجد امام حسین (ع) روستای صمصامی کوهرنگ ادامه داد: این کتاب نوشته محمدتقی مصباح یزدی از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) است که در سال ۱۳۸۷ در ۱۲۵ صفحه به چاپ رسیده است.

 

وی ابراز کرد: این کتاب مجموعه گفتارهای حضرت آیت الله مصباح یزدی مدظله العالی است که در مناسبت ها و موقعیت های گوناگون درباره بسیج و تفکر بسیجی ایراد شده است.

 

نظرپور گفت: حضرت آیت الله مصباح یزدی مدظله العالی در این کتاب ضمن برشمردن ویژگی های قرآنی بسیج و بسیجی، رسالت این شجره طیبه را نیز برشمرده اند، در بخش نخست این کتاب و در پی بازشناسی مفهوم و کارکردهای بسیج، از آسمانی ترین واژه ها مدد جسته می شود و به هفت ویژگی بسیج در نگاه روشن قرآن اشاره می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالمبین مسجد امام حسین (ع) روستای صمصامی کوهرنگ ادامه داد: پایداری در راه خدا، طلب آمرزش الهی، طلب ثبات قدم و نصرت از خداوند، اتکا به قدرت الهی، تواضع با مؤمنان، سرسختی با دشمنان و پیوند با ولایت هفت ویژگی بسیج در نگاه روشن قرآن است.

 

وی گفت: در پایان این کتاب به نقش تأثیرگذار بسیج و تفکر بسیجی در تحولات فرهنگی و سیاسی کشور به ویژه در انقلاب اسلامی و نقش اجتماعی بسیج اشاره شده است، حضرت استاد در این بخش، ضمن بیان اهمیت آشنایی با فرهنگ غرب و انحطاط فزاینده آن، لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی، حفظ تفکر و روحیه بسیجی و آگاهی از مسائل سیاسی را به عنوان ضامن بقای انقلاب و ارزش های والای اسلامی شرح و توضیح می دهند.

 

کد خبر 996142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha