طراحان  لباس از سردار قاسم سلیمانی در طرح هایشان استفاده کنند

مرضیه شفاپور بر استفاده از المان‌های اساطیری ایرانی در طراحی لباس کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: از طراحان لباس دعوت می‌کنیم با هنر خود از سردار قاسم سلیمانی اسطوره بی‌بدیل کشورمان در طراحی‌های خود استفاده کنند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،نشست خبری  سومین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان، پیش از ظهر امروز دوشنبه سوم آذربه صورت مجازی با حضور « مرضیه شفاپور» دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و غزاله بهمنی دبیر سومین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان  با رونمایی از پوستر این دوره جشنواره برگزار شد برگزار شد.

 در این نشست «مرضیه شفاپور»، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به این نکته که برگزاری جشنواره لباس کودک و نوجوان موجب کشف استعدادهای نو در عرصه طراحی لباس کودک و نوجوان و برقراری ارتباط قوی بین طراحان و تولید کنندگان این حوزه شود، گفت: تلاش داریم به سمت طراحی‌هایی با استانداردهای جهانی حرکت کنیم. با توجه به اینکه در حال حاضر برندهای خارجی در حوزه لباس کودک و نوجوان در کشور حضور ندارند، نقطه عطف جشنواره حضور طراحان داخلی در عرصه طراحی لباس کودک خواهد بود.

وی اظهار کرد:  در سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان بر استفاده طراحان از المان‌های اساطیری تأکید می‌شود به ویژه اینکه زمان برگزاری جشنواره با اولین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نیز مصادف شده از طراحان دعوت می‌کنیم با هنر خود از این اسطوره بی‌بدیل کشورمان نیز در طراحی‌های خود استفاده کنند تا نسل کودک و نوجوان بیش از پیش با این اسطوره کشورمان آشنا شوند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور  همچنین گفت:  سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان برای طراحی لباس نوجوان برگزار می شود و باید لباس‌هایی با طراحی مناسب تولید شود به نحوی که نوجوانان با افتخار لباس‌های ایرانی ـ اسلامی را انتخاب کنند و بپوشند.

مرضیه شفاپور  با اشاره به اهداف داوری بسومین جشنواره لباس کودک و نوجوان  اظهار کرد: توجه به عنصر خلاقیت، توجه به فرهنگ عمومی لباس کودک و نوجوان در جامعه، توجه به سبک‌‌های نوین طراحی لباس در جهان، توجه به جنس پارچه متناسب با کودک و نوجوان، توجه به روانشناسی رنگ و روانشناسی کودک و نوجوان را از محورهای مهم داوری این دوره از جشنواره ملی کودک و نوجوان برشمرد.

کد خبر 996386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha