کتابخانه های عمومی بخش عمده ای از نیازهای دانشی جامعه را تامین می کنند

حجت الاسلام سبزیان گفت: در حال حاضر کتابخانه های عمومی به عنوان دانشگاه مردمی و فرهنگسرای اجتماعی بخش عمده ای از نیازهای دانشی جامعه را تامین می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به همراه جمعی از کتابداران و فعالان حوزه کتابخانه های عمومی خراسان رضوی که به صورت مجازی برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته کتاب از نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس به خاطر توجه ویژه به حوزه فرهنگ عمومی بویژه کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر کتابخانه های عمومی به عنوان دانشگاه مردمی و فرهنگسرای اجتماعی بخش عمده ای از نیازهای دانشی جامعه را تامین می کنند؛ افزود: کتابداران کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و استان امام مهربانیها در یکسال گذشته و بویژه بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگ عمومی انجام داده اند و از این لحاظ همواره در جامعه پیشتاز بوده اند.

 

حجت الاسلام سبزیان تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا مانع ارتباط کتابخانه ها با اعضا و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی نشد و استفاده از ظرفیت فضای مجازی زمینه مناسبی برای برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله نشستهای کتاب خوان، جلسات معرفی و نقد و بررسی کتاب و دیگر برنامه های فرهنگی شد.

 

وی برگزاری پویش خانواده کتابخوان در ایام ابتدایی سال و مشارکت بیش از 2هزار خانواده در این پویش را با موضوع معرفی بهترین کتابهای خوانده شده و در ادامه برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و بیشترین مشارکت مردمی کشور در استان خراسان رضوی را از جمله اقدامات مهم کتابخانه های عمومی در ایام شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

 

حجت الاسلام سبزیان برپایی حسینیه کتاب در ایام محرم برای اولین بار در کشور را در اداره کل کتابخانه های عمومی و برگزاری برنامه های فرهنگی در این حسینیه با محوریت کتاب و با هدف تبیین فضایل و عظمت قیام عاشورا و ابا عبدالله الحسین را از دیگر برنامه های فرهنگی کتابخانه عنوان کر و گفت: همکاری بی نظیر کتابداران کتابخانه های عمومی با طرح حسینیه کتاب و تولید محتوای فاخر در این خصوص و برنامه هایی مانند به تو از دور سلام با عرض ارادت به سالار شهیدان دراربعین حسینی و برنامه سلام بر حبیب در ایام رحلت رسول مکرم اسلام باعث ایجاد عزاخانه حسینی توسط کتابخانه های عمومی در فضای مجازی شد.

 

وی از سنگر کتاب و پاسداشت شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در مقابل خانه شهدا و برنامه های متنوع دیگر با همین موضوع در ایام هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های فاخر فرهنگی کتابخانه های عمومی با محوریت کتاب و در بستر فضای مجازی یاد کرد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات و محدودیتهایی که در ایام شیوع ویروس کرونا بر جامعه حاکم شده است، کتابداران کتابخانه های عمومی استان با عزت، بانشاط و باانگیزه فراوان و امید در جهت استفاده بهینه از فضای کتابخانه ها در جهت تامین نیازهای فرهنگی جامعه تلاش می کنند.

 

کد خبر 996401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha