قیمت مصوب شیر خام چهار هزار و ۵۰۰ تومانی به شرط تامین صددرصد نهاده ها است

مقدسی با اشاره به اینکه قیمت مصوب شیر خام چهار هزار و ۵۰۰ تومانی به شرط تامین صددرصد نهاده ها است، گفت: در غیر این صورت امکان تمکین برای تولید کننده نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید احمد مقدسی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران شب گذشته (دوشنبه ۳ آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: قیمت شیر خام بر اساس تامین صددرصد نهاده های دامی ، چهار هزار و 150 تومان اعلام شد ولی قیمت پیشنهادی ما چهار هزار و 480 تومان بوده است.


وی افزود: با توجه به میزان تامین نهاد ها در هفت ماهه امسال و با شرایط موجود قیمت تمام شده شیر خام پنج هزار و 700 تومان است.

 

مقدسی ادامه داد: دامداران از ابتدای سال تاکنون حداکثر 33 درصد سویا، 61 درصد جو و 47 درصد ذرت را با نرخ مصوب دریافت و مابقی آن را از طریق بازار آزاد تهیه کرده اند و در سایر نهاده ها هم، غذای دام حدود 60 درصد آن علوفه است که صددرصد آن در داخل تولید می شود مثل ذرت علوفه ای و یونجه خشک که امسال بالای 50 درصد افزایش قیمت داشته اند.


رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: قیمت شیر خام در تیرماه امسال از دو هزار و 390 تومان به سه هزار و 300 تومان مصوب شد و صنایع لبنی هم این مبلغ را ماهیانه 50 تا 100 تومان افزایش داد که آخرین مبلغ پرداختی به گاوداران در آبان ماه حدود چهار هزار و 300 تومان بوده است.


وی افزود: قیمت مصوب شیر خام چهار هزار و 500 تومانی به شرط تامین صددرصد نهاده ها است و در غیر این صورت امکان تمکین برای تولید کننده نیست.

کد خبر 996489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha