ضرورت افزایش اعتبارت منابع طبیعی استان ایلام

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به وسعت استان ایلام و مرز مشترک با کشور عراق باید اقدامات بیشتری در حوزه منابع طبیعی استان صورت بگیرد که مستلزم افزایش اعتبارات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «بهزاد علیزاده» در دیدار با «مسعود منصور» رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار مناسبی در حوزه منابع طبیعی استان ایلام صورت گرفته است.

 

 وی تصریح کرد: بعد از بارش سیل آسای سال ۹۴ در استان که باعث خسارت زیادی به منازل و بافت شهری شهر ایلام شد، اقدامات بسیار خوبی در راستای کنترل سیلاب در قالب طرح‌های آبخیزداری انجام شد که این روند باید در کل استان به خصوص حوزه جنوب استان تداوم داشته باشد.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام افزود: در سال های اخیر در بحث جنگلکاری به خصوص  سال گذشته و امسال اقدامات بسیار خوبی در استان انجام  شده است و این امر بیانگر استعداد استان و تلاش مسئولان در حوزه منابع طبیعی است لذا افزایش اعتبارات در این حوزه نیازمند توجه است.

 

علیزاده گفت: ایجاد و تجهیز پاسگاه انتظامی ویژه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به این مهم در استان ایلام توجه جدی شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به عشایر کوچ رو به استان اشاره کرد و افزود: استان ایلام خود دارای بیش از ۹ هزار عشایر کوچرو است که در هنگام فصل کوچ ۲ هزار خانوار عشایری از استان های همجوار همچون لرستان، خوزستان، همدان و کرمانشاه به استان کوچ می کنند که باید با  برنامه ریزی مناسب، این میزان جمعیت در بلند مدت کنترل شوند چرا که به مراتع استان آسیب جدی وارد می شود.

 

علیزاده گفت: اجرای طرح های مرتع داری در استان و واگذاری آن ها باید اولویت دامدارن بومی هر منطقه در استان باشد و این موضوع، می تواند کمک شایانی به دامدارن منطقه کند.

 

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: در سال ای گذشته اقدامات بسیار خوبی در بحث آبخیزاری در استان ایلام انجام شده است.

 

«مسعود منصور» گفت: با برنامه ریزی انجام شده علاوه بر تکمیل پروژه های آبخیزداری در استان، 12پروژه در جنوب استان ایلام تا پایان سال تکمیل می شود.

 

وی افزود: ایجاد و تجهیز پاسگاه انتظامی ویژه حافظت از عرصه های منابع طبیعی در کشور همیشه مدنظر بوده و قطعا ایجاد پاسگاه و تجهیز آنها در استان ایلام در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

منصور  خاطرنشان کرد: باتوجه به کوچ عشایر به مناطق مختلف در تلاش هسیتم واگذاری پروانه مرتعداری به دامدارن در هر استان را اجرایی کنیم تا عشایر کمتر به استان های دیگر کوچ کنند.

 

 

 

 

کد خبر 996529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha