اقدامات علمی و تخصصی بسیجیان برای ساخت مسکن ارزان قیمت

زیلنعلیان با بیان اینکه جشنواره ساختمان برترمی تواند با به کارگیری فناوری های نوین در ساخت و ساز کشور تحول ایجاد کند گفت: هدف این جشنواره ساخت مسکن ارزان، سریع و با کیفیت بهتر برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه است.

«مهران زیلنعلیان» در گفتو گو با خبرنگار شبستان اصفهان اظهار کرد: بسیج مهندسین هم مانند دیگر اقشار بسیج برای رفع قسمتی از بحران ها و مشکلات که در کشور ایجاد می شود، حضور پیدا می کند؛ یکی از این فعالیت های حضور بسیجیان منهدسین در سیل سال 98 است که در منطقه الیگودرز استان لرستان چند هفته حضور پیدا کردند و دو باب خانه را در یکی از روستاهای این منطقه که بر اثر سیبل تخریب شده بود را ساختند.

استاد دانشگاه و عضو بسیج مهندسین عمران استان اصفهان گفت: سعی کردیم مأموریت های خود را با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب انجام دهیم که یکی از این مأموریت ها اقدامات علمی و تخصصی بسیجیان برای ساخت منزل با قیمت کمتر است که در حوزه صنعت ساختمان جشنواره ای را با همت و بسیج منهدیسین استان اصفهان برنامه ریزی شده است.

 

برگزاری جشنواره ساختمان برتر

وی افزود: این جشنواره با عنوان «ساختمان برتر» و آدرس nspb.ir در حال برگزاری است و مراکز بزرگ دانشگاهی، مرکز تحقیقات مسکن و بنیاد مستضعفان و مجموعه های ساختمانی در این جشنواره حضور دارند.

زینعلیان با توضیح اینکه جشنواره «ساختمان برتر» راه اندازی شد و تلاش می شود تا 15 آذر امسال بتواند مرحله اول خود را به سرانجام برساند، بیان کرد: بنده 10 دوره دبیر کنفرانس مختلف در کشور به عنوان هیئت علمی دانشگاه حضور داشتم و این جشنواره بی نظیر است و قطب ها و دانشگاه تراز اول دانشگاه کشور مانند دانشگاه های تهران، صنعتی اصفهان و … در این جشنواره در قالب کنفرانس مصالح و ساز های نوین حضور پیدا می کنند.

 

وی اضافه کرد: مرکز تحقیقات مسکن هم که به عنوان قطب علمی و فناوری ساختمانی که در وزارت مسکن قرارد دارد، در این جشنواره حضور پیدا می کند؛ بخش صنعتی در فناوری های روز و دانش تولید شده در دانشگاه ها بتواند خوب استفاده کند و حمایت کند.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: خوشبختانه بنیاد مستصعفان با رویکرد مثبتی پای کار آمدند؛ بخشی از صنعتی با شرکت های بزرگ ساختمانی پای کار آمدند و قرار است که تمام بروندادهای این جشنواره که می تواند یک ایده یک دانشجو در یک دانشگاه کوچک داده باشد و یک صنعتگر در کارگاه کوچک خود گرفته می شود و مستقیم به بخش که فعالیت های علمی جشنواره را هدایت می کند و به مرحله اجرا برسانند.

 

وی تأکید کرد: این جشنواره  می تواند باعث  جهش تولید که شعار امسال و مورد تأکید رهبر انقلاب است شود و با به کارگیری فناوری های نوین در ساخت و ساز کشور  تحول ایجاد کند و هدف این جشنواره ساخت مسکن ارزان، سریع و با کیفیت بهتر برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه است.

 

کد خبر 996642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha