ماکت ریلی راه‌آهن زاگرس رونمایی شد

آئین رونمایی از ماکت ریلی راه‌آهن زاگرس امروز (سه شنبه ۴ آذر) با حضور مسئولان شهرستان اندیمشک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، آئین رونمایی از ماکت ریلی راه‌آهن زاگرس امروز (سه شنبه ۴ آذر) با حضور مسئولان شهرستان اندیمشک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 

در این ماکت مناطق مختلف مسیر اندیمشک تا تله زنگ به ویژه مناطقی از جمله کوه تنگوان، سد دز، پل شهبازان، پل تله زنگ جدید و قدیم و ایستگاه‌های دوکوهه، گل‌محک، مازو، بالارود، شهبازان و تله زنگ ساخته شده است.

 

با توجه به ثبت ملی بودن موزه راه‌آهن زاگرس، احداث این ماکت هم با هدف نشان دادن نمادی از مسیر ریلی اندیمشک تا تله زنگ صورت گرفته است که کوه‌ها، دره‌ها و برآمدگی‌های کوه‌ها در آن قرار دارند.

 

همچنین در این ماکت پوشش گیاهی و درختان استفاده شده طی مسیر، زیستگاه جانوری سمندر لرستانی، منطقه حفاظت شده چهل پا، پل دم دم، پل شهبازان، بقعه متبرکه شاهزاده احمد (ع) و دشت لاله نشان داده شده است.

 

سرپرستی پروژه ساخت ماکت راه‌آهن زاگرس بر عهده «زینب شاه‌آبادی» بود و «رستم پورجوادی»، «علی صادقی» و «مهدی جنوبی» نیز در ساخت این ماکت به صورت مستمر همکاری و مشارکت داشتند.

 

کد خبر 996708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha