مسجدی که مروج اقامه نماز در بازار است/ماجرای هدیه رهبری به مسجد امام حسن عسکری(ع) ساری

مسجد امام حسن عسکری(ع) جنوب ساری و در نزدیکی بازار روز منطقه راهبند واقع شد و بیشترین تعداد نمازگزاران این مسجد را بازاریان و کسبه بلوار کشاورز تشکیل می دهند البته نمی شود از این مسجد گفت اما از همت امام جماعتش در امر ترویج اقامه نماز نگفت.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع) پدر بزرگوار امام زمان (عج) بهانه ای شد تا به‌یاد یکی از مساجد سطح مرکز مازندران که مزین به نام مبارک امام یازدهم شیعیان است بیافتیم، مسجدی با مقبره‌ای زیبا در منطقه بلوار کشاورز شهرستان ساری.

 

این مسجد در کنار خیابان اصلی یا همان بلوار کشاورز ساری بنا شده  و همگان این مسجد را با نام مسجد امام حسن عسکری (ع) در راهبند می شناسند.

 

مسجد امام حسن عسکری(علیه السلام) واقع در جنوب شهر ساری به همت یک واقف خیر اندیش تأسیس شده است و از  آقای اخیاری به عنوان اولین موسس این مسجد می توان یاد کرد.

 

مسجد امام حسن عسکری (علیه اسلام) توانست با راه اندازی کانون فرهنگی هنری شهید اندرزگو، جوانان و نوجوانان را بیش از گذشته به سمت خود جذب کند. این کانون در مناسبت های مذهبی و فعالیت های فرهنگی به خوبی توانسته از ظرفیت جوانان و نوجوانان بهره کافی را ببرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ امام جماعت با تجربه این مسجد رفته و با حجت الاسلام «یاسر طاهری» در خصوص تاریخچه این مسجد و دلایل نامگذاری این پایگاه دینی فرهنگی سوالاتی پرسدیم، نمونه فعالیت های دینی، فرهنگی، هنری، آموزشی و... که در مسجد امام حسن عسکری(ع) انجام می شود در گفتگو شبستان با این امام جماعت مردمی از زبان ایشان مطرح شد که در این مجال از نظرتان می گذرد.

 

حجت الاسلام «یاسر طاهری» ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت امام حسن عکسری (ع) اظهارکرد: بیش از ۲۰ سال که به عنوان امام جماعت در خدمت نمازگذاران این مسجد است. در طول این مدت یکی از افتخاراتش این بوده که این مسجد را با کمک مردم و هیئت امنا بنا نهاده است.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (علیه اسلام) با بیان اینکه امام یازدهم شیعیان، الگوی محبت و آرامش بود؛ و اندوه و ناامیدی با کلمات اطمینان بخش و پرجاذبه آن حضرت به کنار می رفت، افزود: مسجد امام حسن عسکری (ع) روبروی بازار روز منطقه بلوار کشاورز قرار دارد، حدود ۲۵ سال پیش در این مکان مسجد قدیمی و کوچکی وجود داشت، ما با خرید زمین کنار مسجد به مساحت بیش از ۲۰۰ متر مربع اقدام به ساخت بنای جدیدی از این مسجد کردیم. و تا به امروز تلاش داریم که با بکار بستن سیره امام حسن عسکری(ع) در بین اقشار مختلف جامعه بذر نیکی را بکاریم و امید آفرین باشیم.

 

*قضیه تغییر نام مسجد

وی درخصوص نامگذاری این مسجد، افزود: نام قدیم این مسجد یا همان بنای کوچک به دلیل اینکه زمین توسط آقای اخیاری وقف شده بود با نام اخیاری نامگذاری شده بود، تا اینکه مرحوم اخیاری نزد من آمده و گفتند در سفرم به مکه مکرمه خواب دیدم  که نام مسجد را به نام امام حسن عسکری (ع ) تغییر دادم، از این جهت نام مسجد به نام مبارک این حضرت مزین شد.

 

*چشم روشنی حضرت آقا به این مسجد

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه  ساخت بنای جدید این مسجد با کمبود منابع مالی همراه شد، گفت: در همان سال مقام معظم رهبری سفری به استان مازندران داشتند و شخصا با حضور در محضر مبارک رهبری، مشکل را بیان کردم ایشان هم کمک با برکت خودشان به مبلغ حدود دو میلیون تومان وجه آن دوران که با ۲۰۰ میلیون امروز برابری می کند  را به دست ما رساندند و کار ساخت به اتمام رسید.

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) یادآور شد: این مسجد در سه طبقه شامل، شبستان،کتابخانه، مسجد زنانه و مردانه و دیگری زینبیه که در حال ساخت است، بنا شد، دو پایگاه  مقاومت بسیج منتظران شهادت و  پایگاه مقاومت شهیدان محراب و  کانون فرهنگی هنری شهید اندرزگو به همراه کتابخانه درحال خدمت رسانی به مردم شریف و خداجوی شهرستان ساری به ویژه مردم جنوب این شهرستان است.

*اقامه نماز در بلوار کشاورز

وی با اشاره به فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی مسجد شامل مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي، اردويي و گردشگري، روخواني و روانخوانی قرآن، تفسير، اعتقادی، اخلاقی بصیرتی، ورزشی و...، تصریح کرد: برپایی نماز جماعت یومیه در ایام ماه رمضان، برگزاری نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا در مابقی ایام سال، اجرای دو مرحله از رزمایش مومنانه، پخش زنده برنامه‌های ماه رمضان و شب های قدر در فضای مجازی، برگزاری نماز در روز عید فطر با حضور ۳۰۰ نفر جلوی درب مسجد، تلاوت قرآن و پخش اذان از جمله اقدامات این مسجد است.

 

 

حجت الاسلام طاهری از مولودی خوانی همزمان با ولادت امام حسن عسکری (ع) خبر داد و گفت: کرونا هم نمی تواند از علاقه ما نسبت به این حضرت بکاهد، مسجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال و پویا است، مسجد مکانی برای نزدیکی قلوب مردم به ائمه اطهار و خدای متعال است.

 

به گزارش شبستان، این مسجد یکی از کانون‌های مهم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در منطقه جنوب شهر ساری به شمار می رود که در بحث رزمایش مومنانه نیز خوش درخشید.

 

کد خبر 996738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha