مقاومت و استقامت مردم اندیمشک در روز چهارم آذر سال ۱۳۶۵ یک نماد و الگوی کامل برای کشور است

طیبی مقاومت و استقامت مردم اندیمشک در روز چهارم آذر سال ۱۳۶۵ یک نماد و الگوی کامل برای کشور دانست و گفت: مردم مطالبه ثبت این رویداد را در تقویم دارند که با این اقدام نسل‌های آینده با جنایات رژیم صدام و حزب بعث آشنا می‌شوند.

«مرتضی طیبی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه بمباران اندیمشک در روز چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵، طولانی‌ترین بمباران جنگ تحمیلی بود اظهار کرد: این بمباران هوایی دارای ابعاد و جنبه‌های مختلفی است.

 

مدیر موسسه فرهنگی غدیر اندیمشک با بیان اینکه از نظر نظامی یک حمله هوایی بین یک تا سه دقیقه طول می‌کشد و معمولا با تعداد محدودی اسکادران یک یا ۲ هدف را بیشتر نمی‌زنند افزود: در روز چهارم آذر ۵۴ فروند هواپیما حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه اندیمشک را بمباران کردند.

 

وی با اشاره به اینکه در اثر این بمباران حدود ۳۰۰ نفر شهید و ۷۰۰ نفر مجروح شدند که از استان‌های مختلف کشور بودند اذعان کرد: از این تعداد شهدا، حدود ۷۰ نفر از مردم اندیمشک به مقام شهادت نائل آمدند.

 

طیبی تصریح کرد: نیروی هوایی عراق در سال ۱۳۶۵ در اوج اقتدار قرار داشت و تجهیزات و امکانات به‌روز شده‌ای را از شرق و غرب در اختیار گرفته بود و در کشور ایران هم دست به حملات مختلفی زد.

 

وی عنوان کرد: در روز چهارم آذر سال ۱۳۶۵ تاسیسات مهم و حیاتی نقاط مختلف کشور ما مورد هجوم و حمله هوایی قرار گرفتند و بیشترین صدمه نیز در این میان به پایگاه چهارم شکاری زده شد.

 

مدیر موسسه فرهنگی غدیر اندیمشک بمباران اندیمشک در روز چهارم آذر را یک جنایت ضد بشری تمام عیار دانست و عنوان کرد: در موضوع بمباران اندیمشک سازمان‌های حقوق بشری هیچ اقدام و محکومیتی نکردند.

 

وی از عدم پذیرش بمباران روز چهارم آذر از سوی مسئولان کشور و ثبت نشدن آن در تقویم رسمی انتقاد کرد و ادامه داد: مردم مطالبه ثبت این رویداد را در تقویم دارند که با این اقدام نسل‌های آینده علاوه بر آشنایی با رشادت‌ها و مقاومت مردم اندیمشک و ایران، با جنایات رژیم صدام و حزب بعث آشنا می‌شوند.

 

طیبی با اشاره به اینکه مقاومت و استقامت مردم اندیمشک در بمباران روز چهارم آذر سال ۱۳۶۵ یک نماد و الگوی کامل برای کشور است خاطر نشان کرد: هنرمندان باید مخلصانه و بسیجی‌وار در تمامی زمینه‌ها برای معرفی و نشان دادن این مقاومت و استقامت گام بردارند.

 

کد خبر 996819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha