امام حسن عسکری(ع) سازمان وکالت شیعیان را برای آمادگی مردم در عصر غیبت تقویت کردند

حجت الاسلام غفاری با اشاره به تقویت سازمان وکالت شیعیان را برای آمادگی مردم در عصرغیبت گفت: بیان موجودیت امام مهدی(عج) در عصر غیبت با همت امام حسن عسکری(ع) محقق شد.

« حجت الاسلام غفاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص میلاد حضرت امام حسن عسکری(ع) گفت: نگاهی گذرا به سیره و زندگی حضرت امام حسن عسکری(ع) نشان می دهد که این دوران یکی از سخت ترین و دشوارترین دورات امامت اهل بیت(ع) است.

 

معاون فرهنگی بنیاد مهدویت استان البرز افزود: دوران امامت این حضرت، فتنه ها و شبهات متعددی نسبت به امامت ایشان از طرف دشمنان وجود داشت، آن چنان که امام حسن عسکری(ع) سه سال از دوران امامت خویش را در زندان به سر بردند.

 

وی ادامه داد: با وجود فضای خفگان و سرکوب گری که در عصر امامت ایشان حاکم بود آن حضرت اقدامات موثری برای بقاء شیعیان انجام دادند که از جمله آن ها برنامه هایی است که مهمترین آن بحث بیان موجودیت امام مهدی(عج) در عصر غیبت بود.

 

وی عنوان کرد: امام حسن عسکری(ع) تمام اهتمام خویش را بر این امر قرار داده بودند که ایمان مردم را افزایش دهند و دیگر آنکه ایشان نسبت به معرفی امام مهدی(عج) به عنوان امام دوازدهم شیعیان اهتمام ویژه ای داشتند.

 

وی اظهار کرد: آن حضرت(ع) مقدمات دیدار شیعیان را به صورت خصوصی با حضرت مهدی(عج) فراهم کردند و دیگر آنکه گسترش شبکه وکالت و نمایندگی امام مهدی(عج) بود.

 

حجت الاسلام غفاری متذکر شد: بحث سازمان وکلا از زمان امام صادق(ع) شروع و در زمانه حضرت امام حسن عسکری(ع) تقویت پیدا کرد.

 

معاون فرهنگی بنیاد مهدویت استان البرز خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) به منظور زمینه سازی دوران غیبت امام زمان(عج) سازمان وکالت شیعیان را تقویت و گسترش دادند و در این دوران از طریق وکلای امام با مردم بسترسازی می شد.

 

 

کد خبر 996891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha