جشنواره «ایده شو» دانشگاه جهرم به کار خود پایان داد

تسلیم گفت: نخستین جشنواره «ایده شو» دانشگاه جهرم با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

«فاطمه تسلیم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با توجه به نامگذاری امسال به «جهش تولید» و توجه به مباحث اقتصادی در نامگذاری‌های اخیر، استفاده از دانش، خلاقیت و توان نیروی جوان ضرورت دارد.

 

مدیر فرهنگی دانشگاه جهرم با اشاره به اینکه به این منظور دانشگاه جهرم در راستای چشم‌انداز و مأموریت خود کوشید با راه‌اندازی مسابقه‌ی «ایده شو» گامی در این عرصه بردارد، افزود:‌ تمام فرایندها در طول مسیر خود نیازمند بهره گرفتن از تجربیات و تطبیق آن با سایر پیشرفت‌های علمی و اجتماعی بشر هستند؛ از این رو هیئت داوران توجه به چند نکته را به منظور استفاده در جشنواره‌های آتی توسط دانشجویان و بالاتربردن سطح جشنواره را به واسطه‌ آثاری برخوردارتر از تجربیات روز، برای کارآمدی بیشتر ضروری دانست.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر آثار ارسالی فاقد طرح و توضیح کافی ایده خود بودند و در جواب پرسش‌ها اغلب از پاسخ‌های کوتاه بله یا خیر استفاده کرده بودند، عنوان کرد: برخی از طرح‌ها با آنکه نمونه‌های مشابهی داشتند، فاقد عنصر خلاقانه یا افزون‌تر بودند.

 

تسلیم با اشاره به اینکه قاطبه آثار فاقد عناصر و مختصات فنی لازم ارزیابی شدند، بیان کرد: بنابراین در تنظیم طرح‌های ارسالی بر ضرورت استفاده‌ بیشتر از جزئیات، به روزبودن، استفاده‌ به جا و مناسب از پیشینه، بیان هدف، کاربردی‌بودن، حفظ وحدت موضوع در طرح، بهره‌مندی از جملات کوتاه و زبان درست که بیانگر عصاره و چکیده‌ی طرح باشد، تأکید شده است.

 

وی هیئت داوران با در نظرگرفتن کاربردی‌بودن، ارزش‌های تکنیکی و برخورداری از قدرت خلاقیت و... چهار اثر ارسالی را به عنوان برگزیده این جشنواره انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: «تأثیر عصارۀ گیاه خارمریم در درمان بیماران مبتلا به کروناویروس» اثر «نرجس اکبری« و «مریم اکبری»، «اقتصاد فود» اثر «کیوان امیرزاده» و «حمیدرضا اسفندیاری»، «اپلیکیشن ورزشی» اثر «نرجس علیرضایی سروستانی«، «مژگان مهدی‌پور» و «هاجر قائدی» و «ساخت دستگاه کاورزن تلفن همراه و تبلت و دیگر خدمات مربوط به آن» اثر «رضا مقتدری» از آثار برگزیده این جشنواره بوده است.

 

مدیر فرهنگی دانشگاه جهرم تداوم و بالارفتن کیفیت آثار ارسالی را برای تحقق اهداف این مسابقه که امکان عرضه و معرفی کارآفرینان و نخبگان دانشگاهی و در نتیجه بالا بردن سطح ایده‌ها دانست و تصریح کرد: نخستین جشنواره‌ ایده شو به همت اتحادیه انجمن‌های علمی دانشگاه جهرم، دفتر ارتباط با صنعت، گروه امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جهرم و قرارگاه مکتب «شهید سلیمانی» برگزار شده است.

 

 

کد خبر 996926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha