حوزه علمیه باید بسیجی وار پرچم دار آموزش، عمل و صدور دین باشد

آیت الله عابدینی گفت: امیدوار هستیم حوزه علمیه بسیجی ‌وار، پرچم ‌دار آموزش، عمل و صدور دین باشد و در این عرصه‌های مهم نقش ‌آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با جمعی از مدیران حوزه علمیه خواهران قزوین بیان کرد: امام خمینی (ره) در خصوص جایگاه ولی فقیه فرموده پیامبران و ائمه سه رسالت داشتند که به طور عینی متوجه ولی فقیه هم می ‌شود اگرچه به ولی فقیه وحی نمی‌شود اما سه رسالت مهم در زمان غیبت نباید زمین بماند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: پیامبران سه کار مهم در باب حکومت‌ داری، ارتباط با مردم و پاسخگویی به نیاز جامعه داشتند که به ولی فقیه موکول شده است که شامل آموزش، اجرا و صدور دین است و ما هم اگر می‌خواهیم در مسیر منویات ولی فقیه حرکت کنیم باید این سه موضوع را جدی بگیریم.

 

وی با اشاره به توان نظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد: امروز به برکت اجرای دین و آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» به توان بسیار بالایی در عرصه‌های نظامی دست یافته ‌ایم و باید تلاش کنیم این مهم را به سایر عرصه‌ها هم توسعه دهیم.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: در مواسات هم اگر اجرای دین را با جدیت دنبال کنیم، فقرا تلخی فقر را احساس نخواهند کرد، اگر در عدالت اجرای دین را جدی بگیریم شاهد فاصله طبقاتی نخواهیم بود، اگر در عرصه اجرای «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» موفق عمل کردیم باید در تمام عرصه های دینی هم موفق عمل کنیم.

 

وی با بیان اینکه آموزش، اجرا و صدور دین رسالت های حوزوی است، اظهار کرد: امیدوار هستیم حوزه علمیه بسیجی ‌وار، پرچم ‌دار آموزش، عمل و صدور دین باشد و در این عرصه‌های مهم نقش‌آفرینی کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: برخی نهادها از جمله ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی هستند که رزومه کاری ‌شان نباید بر روی کاغذ دیده شود بلکه باید آنقدر کار کرده باشیم که از خروجی کارها اثر کارهای ما در عرصه میدانی دیده و مشخص باشد.

 

کد خبر 996937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha