آموزش مهارت های زندگی نقش مؤثری در تحقق اهداف پیشگیری از وقوع جرم دارد

دهشیری گفت: آموزش مهارت های زندگی و ارتقا آگاهی های عمومی، نقش مؤثری در تحقق اهداف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « غلامعلی دهشیری» در مراسم امضای تفاهم نامه سپاه الغدیر یزد و دادگستری یزد که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج به میزبانی سپاه الغدیر یزد انجام شد، اظهار داشت: هدف این تفاهم‌نامه، ارتقا آگاهی‌های عمومی و حقوقی سربازان و پاسداران، ارتقاء دانش و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، کاهش آسیب‌های شایع میان سربازان، ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای سربازان، ترویج و تسهیل ازدواج اسلامی و تحکیم بنیان خانواده است.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی، برگزاری کارگاه های آموزش پیش از ازدواج، اجرای کلاس‌های آموزشی مطالب حقوقی، برگزاری کلاس‌های ارتقاء سواد رسانه و آموزش مباحث پیشگیرانه در خصوص جرایم و آسیب‌های اولویتی از جمله موضوعات تعیین شده در این تفاهم‌نامه همکاری است.

این مقام قضایی، دوران سربازی را یکی از مهمترین و طلایی ترین دوره های زندگی جوانان ذکر کرد و گفت: باید برای این فصل مهم زندگی جوانان که در پادگان ها می گذرد برنامه ها و آموزش های مفید طراحی و اجرا کرد.  

وی آسیب شناسی مسائل مبتلابه جامعه و برنامه ریزی در جهت آموزش و فرهنگ سازی را از مهمترین راهبردهای پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی ذکر کرد و بیان داشت: تقدم موضوع پیشگیری بر درمان یک اصل پذیرفته در دنیای امروز است که یکی از ارکان مهم آن آموزش و فرهنگ سازی است.

شایان ذکر است این تفاهم نامه همکاری در هفت ماده و ۳۲ بند تنظیم و به امضای طرفین رسید

 

کد خبر 997334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha