کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میرهای کرونا با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی

حریرچی گفت: این امید وجود دارد تا پایان بهمن ماه و با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی مرگ و میر ۴۰ درصد و بستری های کرونا هم ۵۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ایرج حریرچی» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان که امروز (پنجشنبه ۶ آذر) در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: برای مقابله با این بیماری طرح های مردم محور در حال اجراست که با اجرای این طرح ها شاهد بهبود وضعیت هستیم و در اجرای این طرح ها آنچه اهمیت دارد این است که خود مردم باید رعایت کنند.

 

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید تداوم یابد و در برخی حوزه ها هم باید نظارت افزایش یابد و راه مقابله با ویروس کرونا نه از بیمارستان بلکه از تغییر رفتار مردم می گذرد.

 

وی با اشاره به محدودیت های جدید کرونایی و تعطیلی اصناف اعلام کرد: تعطیلی اصناف نمی تواند دائمی باشد و ما وضعیت دست فروشان و کارگران را درک می کنیم ولی سلامت مردم در اولویت قرار دارد و جان مردم برای ما ارزشمند است.

 

حریرچی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با هدف مقابله با ویروس منحوس کرونا تأکید کرد: این امید وجود دارد تا پایان بهمن ماه و با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی مرگ و میر ۴۰ درصد و بستری های کرونا هم ۵۰ درصد کاهش یابد و با توجه به نام این طرح باید مثل خود آن بزرگوار با تواضع و توام با فداکاری کار کنیم.

 

وی با بیان اینکه داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد گفت: ما هیچ داروی گیاهی، شیمیایی و سنتی نداریم که درمان قطعی کرونا باشد و در خصوص واکسن کرونا هم ان شالله دانشمندان کشورمان این واکسن را تولید می کنند.

 

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: ما از ظرفیت همه بیمارستان های استان برای مقابله با کرونا استفاده کرده ایم و این انتظار وجود دارد برنامه ای جامع برای بخش درمان استان پیش بینی شود تا در آینده دچار چالش جدی و مشکل نشویم.

 

«هدایت الله جمالی پور» افزود: البته تمام تلاش های ما زمانی به نتیجه می رسد که مردم همکاری لازم را داشته باشند و از مردم هم انتظار داریم که در فاز سوم مقابله با کرونا یاریگر ما باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: البته گزارش های دریافتی نشان دهنده همکاری مردم است و از آن دسته اصنافی که هنوز همکاری لازم را ندارند هم استدعا داریم که برای سلامتی خود و همشهریان شان همکاری لازم را داشته باشند.

 

کد خبر 997408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha