تعامل دادگستری و شورای عالی افتاء کردستان منجر به کاهش اطاله دادرسی می‌شود

حجت‌الاسلام حسین حسینی گفت: تعامل دادگستری و شورای عالی افتاء کردستان منجر به کاهش اطاله دادرسی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی قوه قضائیه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حجت‌الاسلام حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در دیدار با مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، امام جمعه سنندج و دبیر شورای عالی افتای استان اعلام کرد: از اولویت‌های مهم و سیاست‌های قوه قضائیه کاهش اطاله دادرسی است و تعامل سازمانده دادگستری و شورای عالی افتاء استان می‌تواند حرکت موثری برای تحقق این مهم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه شورای افتاء بازوی توانمندی برای دستگاه قضا محسوب می‌شود، افزود: این شورا می‌تواند در راستای بسته شدن پرونده‌ها کمک حال دادگستری باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: دعاوی خانوادگی و دعاوی که به احوال شخصی مربوط می‌شود در کل کشور و استان بخش عمده‌ای از پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص داده است.

 

رئیس کل دادگستری کردستان اعلام کرد: تعامل بیش از پیش بین دادگستری و شورای عالی افتاء علاوه بر کاهش اطاله دادرسی می‌تواند به بهبود روابط، ساماندهی رابطه و سرعت‌بخشی پاسخ به استعلامات کمک کننده باشد.

 

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: بسیاری از پرونده‌ها براساس فتوا بسته می‌شود و هرچه این فتوا و نظر قوی‌تر باشد به تبع آن پرونده قوی‌تر بسته خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: در راستای بهبود این رابطه و تسهیل امور که نهایتا به رضایتمندی مردم ختم می‌شود، هر نوع کمک و اقدامی لازم باشد، انجام می‌دهیم.

 

وی در پایان بیان کرد: قطعا به لحاظ مالی شورای افتاء نیازمند حمایت است و به لحاظ حمایت مالی نیز مراتب را در قالب یک گزارش جامع به مرکز منعکس خواهیم کرد.

کد خبر 997552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha