افتتاح پتروشیمی لردگان حاصل ایستادگی در برابر تحریم‌ها است

عباسی گفت: متخصصان بومی با اتکا و باور به توان داخل توانستند با نصب و راه ‌اندازی ماشین ‌آلات پتروشیمی لردگان، تحریم‌های آمریکا را بی اثر کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «اقبال عباسی» امروز (پنجشنبه ۶ آذر) در آیین افتتاح پتروشیمی لردگان که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهوری، وزیر نفت و وزیر صمت در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد، اظهار داشت: این واحد بزرگ اقتصادی در اوج جنگ اقتصادی به مرحله بهره‌برداری رسید که جای امیدواری و خوشحالی برای مردم استان و کشور است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این مجتمع علاوه بر تامین نیاز داخلی ۸۰ درصد تولیدات خود را صادر می‌کند که ارزآوری خوبی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

 

عباسی تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی لردگان نشان داد که با وجود تحریم‌های سخت و تنگناهایی نظیر کرونا با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نیروهای بومی می‌توان کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام داد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری به برخی مشکلات فراروی افتتاح پتروشیمی لردگان اشاره کرد و گفت: مشکلاتی نظیر محدودیت در تبادلات بانکی، گمرگی، شیوع کرونا و محرومیت از حضور متخصصان خارجی سبب نشد تا ما به راه خود ادامه ندهیم و امروز نتیجه این تلاش‌ها بهره‌برداری از ششمین مجتمع پتروشیمی کشور است.

 

عباسی، اشتغال نیروهای بومی را از مهمترین امتیازات مجتمع پتروشیمی لردگان برشمرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد نیروهای بومی منطقه در این طرح مشغول به کار شده‌اند.

 

وی، میزان سرمایه‌گذاری این طرح را ۷۵۴ میلیون یورو ارزی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مجتمع ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۷۰ هزار تن اوره را دارد که بر اساس مصوبات مقرر شده تا بخشی از فروش اوره به جهاد کشاورزی اختصاص یابد و مازاد آن صادر شود.

 

کد خبر 997568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha