منتظرِ قائم(عج) باید خود نیز  قائم باشد نه قائد

حجت‌الاسلام کفیل با بیان اینکه منتظرِ قائم(عج) باید قائم باشد نه قائد، گفت: انسان با رشد اخلاقی و دستیابی به ملکات اخلاقی، دیگر غیبت را درک نمی‌کند بلکه با دغدغه امام(عج) همراه شده و سوز امام را می‌بیند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق کفیل» با بیان اینکه ما نسبت به ظهور دو وظیفه اصلی داریم، اظهار کرد: یکی برنامه ریزی برای ظهور و فرج که همیشه برای آن دعا می کنیم: «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ».

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: اما در کنار برنامه ریزی برای ظهور، باید بدانیم نقش ما در ظهور چیست؟، ما می خواهیم در آن دوران چه کاره شویم و در عصر ظهور کجای میدان هستیم و چطور حرکت می کنیم؟.

 

حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: گاهی انسان سرگرم ظهور می شود و دغدغه فرج دارد، در دعا نیز تاکید می شود: «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ»، این یعنی باید خود را آماده و مهیا کرد و رشد داد. یک لحظه تصور کنید امام زمان(عج) اکنون ظهور کرده اند، ما چه می توانیم برای حضرت(عج) انجام دهیم.

 

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: انسان منتظر در کنار دغدغه فرج، از خود غافل نیست بلکه خود را آماده و مهیا می کند، به طور طبیعی عصر غیبت، عصر تمرین آماده شدن برای ظهور است و بیعت در دوران غیبت انسان را به بیعت در عصر ظهور می رساند، انسانی که در غیبت یار امام زمان(عج) باشد در عصر ظهور هم یار ایشان است کسی که در غیبت از حضرت(عج) دفاع می کند، در دوران ظهور هم چنین است.

 

وی اضافه کرد: برخی می گویند امام(عج) ظهور کنند و فرج رخ دهد، حالا ما هم کاری خواهیم کرد، چنین و چنان می کنیم. در حالی که در عصر غیبت باید درست حرکت کرد اگر در عصر ظهور، امام مهدی(عج) با دشمنان مقابله می کنند، ما در جنگی که با دشمن در کشور خودمان رخ داد آیا به میدان رفتیم یا نه؟. اگر اکنون که انقلاب اسلامی رخ داده با انقلاب و نایب امام زمان(عج) همراه هستم، ولایت فقیه را پذیرفته ام و دغدغه حفظ نظام و رشد انقلاب را دارم، می توانم با امام زمان(عج) در عصر ظهور همراه باشم.

 

حجت الاسلام کفیل در ادامه ابراز کرد: اکنون که مقیاسی از ظهور در ایران رخ داده به تعبیر واضح تر با هدف عدالت گستری انقلاب به پیروزی رسیده از خود بپرسیم تا کنون برای رشد انقلاب چه کرده ایم برای اینکه این انقلاب و ندای ولایت به دیگر کشورها برسد چه انجام داده ایم، اینچنین خود را مهیا و آماده ظهور کنیم تا وقتی امام زمان(عج) آمدند با دست پر به محضر ایشان برویم.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه منتظرِ قائم(عج) باید قائم باشد نه قائد، گفت: آدم گوشه نشین و عزلت نشین نمی تواند در عصر ظهور با امام مهدی(عج) بیعت کند. به تعبیر اهل دقت، باید هر شب خود را محاسبه کنیم و ببینیم امروز برای امام زمان(عج) چه کرده ایم.

 

وی ادامه داد: فردی به مسجد مقدس جمکران رفت و نماز استغاثه را خواند و به حضرت(عج) سلام داد، در خواب حضرت(عج)‌ را دید که فرمودند: به یاد مایی به یادت هستم، آمدی جمکران و برای فرج ما دعا کردی و مهیا شده ای، دغدغه ما را داری، دغدغه ات را داریم ... این یعنی مراقب عمل تان باشید توجه مان به شما بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام کفیل در ادامه اظهار کرد: فرد منتظر هم ظهور را می بیند و هم امام(عج) را در غیبت به زندگیش آورده و با امام(ع) در این عصر زندگی می کند، انسانی می تواند در عصر ظهور با حضرت حجت(عج) زندگی کند، که در غیبت با ایشان زندگی کرده باشد. همانطور که آنها که به شهادت می رسند قبلاً شهید شده اند، انسانی می تواند به شهادت برسد که به شهادت رسیده باشد، انسانی می تواند ظهور را درک کند که ظهور را درک کرده باشد امام زمان(عج) را پشت ابر نبیند.

 

وی افزود: به تعبیر اهل دقت وقتی می گوییم وجود امام زمان(عج) همچون خورشید پشت ابر است، منظور برای زمینیان است چون آنها که سوار بر هواپیما از ابرها عبور می کنند، خورشید را می بینند، برای همین غیبت امام(عج) برای ما اهل زمین است. اما انسان با رشد اخلاقی و دستیابی به ملکات اخلاقی، دیگر غیبت را درک نمی کند و با دغدغه امام(عج) همراه شده و سوز امام را می بیند و می فهمد و این میسر نمی شود مگر با ملکوتی شدن و جدایی از مدرسه شیطان، تعریف مهدوی نظام زندگی و دائم به یاد امام بودن(عج).

 

حجت الاسلام کفیل تاکید کرد: شخصی نزد نبی اکرم(ص) رسید و عرضه داشت چه کسانی بندگان خاص خدا هستند؟ ایشان فرمودند: آنها که زیاد به یاد خدا هستند. امام زمانی ها هم زیاد به یاد حضرت(عج) و دلتنگ ایشان هستند و دغدغه شان ظهور حضرت حجت (عج) است، چنین فردی وقتی در دعای افتتاح دست به مناجات برمی دارد، عرضه می دارد: «وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِيلِكَ» یعنی خدایا! من در دولت کریمه جزء دعوت گران باشم. کسی می تواند در عصر ظهور رهبری کند که آن را در عصر غیبت تمرین کرده باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون و در عصر غیبت باید ببینیم نسبت به ظلم و فساد چه موضع و حرکتی داریم اگر به گناه و جامعه و فقر و گرفتاری ها بی تفاوت هستیم، با ظهور هم همراه نخواهیم شد. باید هم به فکر ظهور باشیم و هم خود را برای آن آماده کنیم.

 

گفتنی است، فایل تصویری این سخنان به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در کانال چشم به راه در پیام رسان های مجازی، بارگذاری شده است.

 

کد خبر 997621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha