بهره مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی بااراده و همت راهکار بی‌اثر کردن تحریم‌ها است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در خصوص اینکه دولت‌مردان محکم بر سر موضع انقلابی نظام بایستند گفت: بهره مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی بااراده و همت راهکار بی‌اثر کردن تحریم‌ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت‌الله حسینی همدانی» در سی و نهمین خطبه مکتوب جمعه گفت: یکی از عرصه‌های حضور و نقش مردم، شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است. چون مجلس از جایگاه ویژه و بااهمیتی برخوردار است. مردم مستقیماً در سرنوشت خود شرکت می‌کنند و با شاخص‌هایی که برای نماینده اصلح دارند، فرد یا افراد موردنظر خود را انتخاب می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: اگر به تعبیرات بزرگان راجع به مجلس و قدرتی که دارد توجه کنیم؛ اولاً وظیفه انتخاب را حساس و دقیق می‌کند؛ ثانیاً نمایندگان منتخب مسئولیت سنگینی به عهده خواهند داشت. رهبر فرزانه انقلاب این دیده بان بصیر از سال ۶۸ تا امروز به مناسبت‌های مختلف معیارها و شاخص‌های متعددی، هم برای کسانی که قصد نماینده شدن دارند و هم کسانی که می‌خواهند انتخاب کنند را در ده بخش کلی بیان فرموده‌اند که اگر کسی به دنبال انتخاب اصلح باشد و یا بخواهد ببیند وظیفه‌اش به‌عنوان نماینده واقعی ملت بودن چیست، به این موارد توجه کند به مطلوب رسیده است.

 

وی با اشاره به موارد مطرحه در این خصوص انتخاب اصلح ادامه داد: این موارد عبارتند از الف: «عرصه دینی،مذهبی». ب: «عرصه اخلاقی». ج: «عرصه جهادی،انقلابی». د: «عرصه تعامل با مردم». ه: «سلامت فکری، عقیدتی». و: «سلامت سیاسی». ز: «سلامت اقتصادی». ح: «شئون و وظایف نمایندگی». ط: «نطق‏ ها و موضع‏گیری ‏ها». ی: «تبلیغات انتخابات».

 

به گفته امام جمعه کرج، مجلسی رأس امور است که باقدرت تمام و بدون تأثیرپذیری از ملامت کنندگان و لابی‌های فشار به وظائف قانون‌گذاری و نظارتی‌اش با قاطعیت عمل کند. حتی یک نماینده هم اگر به‌موقع عمل کند توان این را دارد که نگذارد کشور در ورطه‌ی نابودی قرار گیرد به این خاطره  از حضرت امام ره توجه بفرمائید.

 

وی بیان کرد: در یک مجلس از مجالس سابق که مرحوم آسید حسن مدرس در آن مجلس بود، اولتیماتومى از دولت روس به ایران آمد که اگر فلان قضیه را انجام ندهید، ما از قزوین به تهران مى‏آییم و تهران را مى‏گیریم. دولت ایران هم به مجلس فشار آورد که این‏را باید تصویب کند. یکى از مورخین آمریکایى مى‏نویسد که یک روحانى با دست لرزان، پشت تریبون آمد و گفت: «آقایان! اگر بنا است از بین برویم، چرا با دست خودمان برویم؟» مجلس به‌واسطه مخالفت او، جرأت پیدا کرد و (آن مصوبه را) رد کرد. این قصه حکایت از قدرت مجلس و نمایندگان دارد به‌شرط این‌که دنبال منافع ملت باشند و در همه حال خدا را در نظر بگیرند و بدانند که عندالله مسئول هستند.

 

وی اظهار کرد: بیانات مهم و تذکرات راهبردی رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی راجع به معیشت مردم و موضوع اصلی کشور که اقتصاد است و … را ملاحظه فرمودید و البته همان‌طور که معظم له فرمودند؛ لازمه‌ی اجرای این راهکارهای عملی و تأثیرگذاری آن‌ها، همت جدی و تلاش پیگیر رؤسای قوا و مسئولان مرتبط با سه قوه به همراه شجاعت و اهتمام جدی و پیگیری است.

 

آیت الله حسینی همدانی افزود: نکته مهم دیگر ایشان درباره رفع تحریم‌ها بود که تأکید فرمودند ما مسیر رفع تحریم را یک‌بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید. یعنی آقایان دوباره در چنین دامی نیفتید و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی بااراده و همت برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها استفاده کنید.

 

وی ادامه داد: حتی راهکار دادند که باید بنا را بر این بگذاریم که گشایشی از خارج انجام نخواهد شد و چشم امید به کسانی که با ما دشمنی می‌کنند و وضعیت داخلی خودشان هم معلوم نیست چگونه است، نداشته باشید. و تأکید کردند به بیگانگان نمی‌توان اطمینان کرد و به امید گشایش آن‌ها بود.

 

امام جمعه کرج بیان کرد: متأسفانه بعد از صحبت‌های صریح ایشان، رئیس دولت می‌گوید؛ ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند؛ و این می‌تواند گشایش بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر دهد و بعد مراحل بعدی را می‌شود در بخش‌های مختلف ادامه داد.

 

نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: گره اصلی با یک اراده و یک تصمیم، گشاده و باز می‌شود. آیا این بیانات زمینه‌سازی خسارت دیگری برای کشور را فراهم نمی‌کند؟ شما مواضع خصمانه اروپائی‌ها را ببینید؛ قبلاً هم‌عرض شد که رفتار اروپائی‌ها نسبت به ایران به‌مراتب بدتر از آمریکا بوده چون همیشه منافقانه و متناقض عمل کرده‌اند و دائماً در مسیر تقویت جبهه مقابل ایران حرکت کرده‌اند.

 

 

کد خبر 997674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha