دولت "رفتار اقدام در برابر اقدام" را در مقابله با ترور افراد جدی بگیرد

ترقی با بیان اینکه شکست آمریکا و اسراییل در عرصه نظامی در منطقه از دلایل ترور شخصیت های نظام اسلامی است، گفت: دولت رفتار اقدام در برابر اقدام را در مقابله با ترور افراد جدی بگیرد.

خبرگزاری شبستان_گروه سیاسی _فرزانه تهجا: ترور شخصیت ها و دانشمندان کشور در سطوح مختلف یکی از نقش های از پیش تعیین شده دشمن است که هر چند وقت یک بار توسط عوامل آنها در کشور اجرا می شود در هیمن رابطه گفتگویی با حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به شرح زیر ارایه می شود.

 

ترور ددمنشانه دانشمند هسته ای کشورمان محسن فخری زاده در منطقه دماوند را چگونه ارزیابی می کنید؟

دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه آمریکا و اسراییل چون در عرصه نظامی در منطقه به طور مستمر در حال شکست خوردن هستند و نتوانستند از طریق تحریم های اقتصادی ، تهدیدها و فشارهای نظامی به نیروهای نیابتی در منطقه  اهداف شان محقق نشد و نتوانستند جلوی پیشرفت علمی و فناوری هسته ای و موشکی ایران را بگیرند، از گذشته به دنبال آن بودند که با نفوذ در دستگاه های جمهوری اسلامی و استفاده از عوامل مزدورشان در داخل کشور که عمدتا منافقین هستند و کسب اطلاعاتی که متاسفانه توسط دستگاه های دولتی از روی خوش بینی به سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی داده شد، به دانشمندان هسته ای و موشکی ما ضربه زدند و از طریق ضربه زدن به این گونه افراد جلوی رشد و پیشرفت علمی کشور در عرصه هایی را که ورود به آنها از نظر آمریکا و اسراییل مجاز نیست، را بگیرند.

 

پروژه ترور شخصیت ها و دانشمندان کشور چگونه رقم می خورد؟

دشمن بر اساس اطلاعاتی که متاسفانه قبلا مسئولان  و تیم مذاکره کننده متاسفانه به سازمان ملل و سازمان انرژی اتمی داده اند، دانشمندان ما را شناسایی و رصد می کنند و همان گونه که در صحبت ها و کنفرانس های نتانیاهو ملاحظه کردید حتی اسم دانشمندان را که نقش اصلی در رشد و پیشرفت علمی کشور دارند، به زبان می آورند و به عنوان افرادی که باید از بین روند، مد نظر قرار می دهند.

 

جمهوری اسلامی چه نوع اقدامی را باید در مقابله با ترور شخصیت ها و دانشمندان هسته ای کشور در پیش بگیرد؟

جمهوری اسلامی باید نسبت به حفاظت و مراقبت از این نوع دانشمندان نهایت دقت، تلاش و سرمایه گذاری خود را بکند و نگذارد این سرمایه های علمی کشور در معرض چنین تهدیداتی قرار بگیرد و نکته دیگر این است که

 

چرا دشمن راه ترور شخصیت ها و دانشمندان کشور را در پیش گرفته است؟

دشمن به دلیل شکست در جبهه های دیگر از روش ناجوانمردانه و جنایتکارانه که ترور مستقیم شخصیت ها و دانشمندان است، استفاده می کند و ماهیت خود را با این اقدامات نشان داد که علیرغم خوش بینی هایی که متاسفانه دولتمردان نسبت به مذاکره با آمریکا و دموکرات ها و امثال آنها برای حل مسایل میان ایران و آمریکا دارند، این نوع رفتار خوش بینی های واهی و توهمات واگرایانه است.

 

دولت چه اقدامی را باید در مقابله با ترور شخصیت ها و دانشمندان کشور در پیش بگیرد؟

 دشمنی آمریکا و اسراییل علیه جمهوری اسلامی دانشمندان و عوامل پیشرفت و مولفه های قدرت آن دشمنی نیست که به سادگی در مذاکره کاهش یابد، بنابراین درس دیگری را دشمن به خوش خیال ها و خوش بین های کشور به غرب داد که به جای خوش بینی همان گونه که در شعار خود اعلام کردند که سیاست ما اقدام در برابر اقدام و تعهد در برابر تعهد است، امروز باید ببینیم دولت با شعاری که داده است، در برابر این اقدام صهیونیست ها و آمریکایی ها که به یقین نقش اصلی را در این ترور داشتند، چه نوع اقدامی است و چگونه می خواهد پاسخ این جنایت را بدهد و دشمن را از این اقدامات پشیمان کند.

 

آیا شهادت دانشمندان و شخصیت های نظام اسلامی می تواند چرخه رشد و توسعه علمی کشور را متوقف کند؟

آنچه مسلم است شهادت این نوع شخصیت ها خللی در روند رشد و پیشرفت علمی و فناوری و توسعه فعالیت های هسته ای و موشکی کشور ندارد و شاگردان این دانشمندان راه آنها را به خوبی ادامه می دهند، همان گونه که راه شهریاری ها و علی محمدی ها ادامه داشته است، راه این شهید بزرگوار نیز ادامه می یابد اما کسانی که در پاسداری و مراقبت از دانشمندان و کسانی که اطلاعات این افراد را به دشمن داده اند، امروز باید خجل و شرمنده از کوتاهی های خود باشند.

 

در مورد تکرار ترور شخصیت ها و دانشمندان هسته ای  کشورمان در طی چند سال گذشته و عکس العمل جمهوری اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

تا وقتی که دستگاه دیپلماسی و دولت دچار وادادگی نسبت به غرب و به دنبال تنها مذاکره برای حل و فصل مسایل خود با دشمنان و قاتلان شهید سلیمانی و دیگر شهدای هسته ای باشد و بستر ساختار اجرایی کشور مناسب نفوذ گسترده عوامل جاسوسی و دشمنان انقلاب اسلامی است، ما همین ضربه ها را می خوریم مگر اینکه این نگاه به غرب و وادادگی به غرب و خوش بینی به آنها از بین برود و دست از محافظه کاری که موجب می شود با هرگونه اقدام متقابل مخالفت شود، برداریم.

 

چگونه می توانیم جلوی رفتار ترور دشمنان را بگیریم؟

ما وقتی می توانیم جلوی این نوع رفتار دشمن را بگیریم که اولا جلوی نفوذ دشمن به دستگاه های اجرایی کشور گرفته شود و در مرحله بعد در برخوردها و پاسخ به دشمن قاطعیت داشته و محافظه کار نباشیم. هرگونه اقدامی را تلقی بر به هم خوردن روابط دیپلماسی و این گونه تعارفات بین المللی ندانیم.

 

آیا ما توان پاسخ قاطع به اقدام تروریستی دشمن را داریم؟

قطعا نیروهای ارتش و سپاه ما قادر به پاسخگویی به این نوع جنایت ها هستند اما باید دید چه کسانی مانع این اقدامات می شوند و حتی با یک مانور نظامی ایران مخالفت می کنند زیرا معتقدند که دشمن و صهیونیست ها نباید تحریک شوند. این نوع رفتار ناشی از انفعال و برخی محافظه کاری های دیپلماسی دولت است که باید اصلاح شود. برای جلوگیری از ادامه و تداوم این گونه اقدامات تا پاسخ روشنی به این نوع اقدامات انجام دهیم و اقدام در برابر اقدام را جدی نگیریم و فقط در شعار باشد به طور یقین نمی توانیم جلوی این نوع جنایات صهیونیست ها را بگیریم.

 

 

 

 

کد خبر 997931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha