تقویت بنیه های دینی و مذهبی از شاخصه های مهم بسیج است

حجت الاسلام امیدیان تقویت بنیه های دینی و مذهبی را از شاخصه های مهم بسیجیان عنوان کرد و گفت: روحیه ایثار، مقاومت و باورهای دینی بسیج را وادار می کند در عرصه های مختلف نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام «سعید امیدیان»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، بسیج را نمادی از مقاومت، ایثار و ازخودگذشتی عنوان کرد و اظهار داشت: بسیجیان در دفاع مقدس خوش درخشیدند، در سازندگی ها و در پیچ و خم ها و سپهر این سرزمین به خوبی ایفای نقش کردند.

 

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد افزود: بسیج فراتر از تشکیلات نظامی است، بسیج یک فرهنگ و شبکه اساسی برخواسته از متن دغدغه گر جامعه ما است.

 

وی از بسیج به عنوان شجره طیبه یاد کرد و با بیان مؤلفه ها و شاخصه های این درخت، عنوان کرد:  بسیج و بسیجی نسبت به رشد و ارتقای فرهنگی جامعه بی تفاوت نیست، فرهنگی بودن یکی از مؤلفه های بسیج است.

 

حجت الاسلام امیدیان بیان کرد: شاخصه مهم دیگر بسیج تقویت بنیه های دینی و مذهبی است که شالوده اصلی نظام جمهوری اسلامی است، آنچه بسیجی را وادار می کند بزرگ ترین سرمایه خود را فدا کند، باورهای دینی است.

 

وی به روحیه مقاومت و جهادی بسیجیان اشاره کرد و گفت: بسیجیان در سایه این روحیه مقاومت  خود را به آب و آتش می زنند و این روحیه مایه آرامش و امنیت جامعه و منطقه می شود.

 

مدیر گروه معارف دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: مؤلفه مقاومت و استکبارستیزی فقط در خیابان های ایران خلاصه نمی شود، بلکه خارج از مرزها در کشورهای مستضعف نگهبان و پاسبان مرزها است تا بد اندیشان و مستکبرین به سرزمین ما نگاه چپ نیندازند.

 

وی مردم داری را از دیگر ویژگی های بسیجیان عنوان کرد و بیان داشت: بسیج از درون مردم زاییده شده و برای مردم قربانی می شود.

 

حجت الاسلام امیدیان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جامعه که صحبت از کمک مؤمنانه، روحیه جهادی در گندزدایی و ضدعفونی معابر است، روحیه مردم داری بسیج را وادار می کند در این عرصه ها خستگی ناپذیر باشند و در عرصه خدمت رسانی به مردم نقش آفرینی کنند.

 

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد اذعان داشت: آنچه که امروز بسیج را به یک شبکه عظیم تبدیل کرده است، مؤلفه دینی و خدمت خالصانه است.

کد خبر 997966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha