فخری زاده پروژه ساخت واکسن در ایران را رهبری می کرد

رییسی گفت: فخری زاده در دوران کرونا و شرایط تحریم در زمینه تولید کیت و واکسن کرونا فعال بود و پروژه ساخت واکسن کرونا توسط ایشان رهبری می شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «علیرضا رییسی» با تسلیت شهادت فخری زاده دانشمند و پژوهشگر ایرانی گفت: این دانشمند برجسته و عزیز در دوران کرونا و شرایط تحریم در زمینه تولید کیت و واکسن کرونا و ملزومات مقابله با بیماری کرونا فعالیت می کرد و کار ساخت واکسن کرونا به رهبری ایشان در حال پیگیری بود.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به دستورالعمل های بهداشتی با حضور 15 نفر برگزار شد و بقیه اعضا نیز به صورت وبیناری در جلسه حضور داشتند.

 

وی با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از اعمال محدودیت های موجود در کشور داده شد، گفت: من از مردم سپاسگزاری می کنم و تا امروز خبرهای خوبی در خصوص روند بیماری اعلام شده که با توجه به اینکه مردم در حال رعایت آن هستند، این روند ابتلا کاهشی شده است و همچنین بیش از 90 درصد دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند.

 

وی با بیان اینکه از 89 شهری که از پنج آبان محدودیت ها در آن اعمال شده است، گفت: به غیر از دو شهر بقیه از وضعیت قرمز خارج، نارنجی و یا زرد شده اند و روند فوتی ها هم 2 تا 3 هفته آتی روند کاهشی خواهد داشت.

 

وی افزود: نباید فریب روند کاهشی را بخوریم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک و جلوگیری از تردد غیر ضروری همچنان باید در دستور کار باشد.

 

وی با بیان اینکه کاهش هوا و بسته شدن درها و پنجره ها می تواند در شیوع بیماری اثرگذار باشد، افزود: تعداد تست های کرونا تا پایان آذر ماه به 100 تا 120 هزار خواهد رسید.

 

وی افزود: از دیگر مصوبات خوب امروز همراه داشتن کارت ملی برای گرفتن خدمت بود و از امروز افرادی که در ادارات و سازمان ها خدمت می گیرند و یا می خواهند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند باید کارت ملی به همراه داشته باشند.

 

رییسی گفت: همه ادارات دولتی تعطیل هستند مگر اینکه بالاترین مقام اداری دستگاه حضور برخی از کارکنان را الزامی کرده باشد و این به معنای حضور حداقلی کارکنان می باشد.

 

 

کد خبر 998036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha