شناسایی ۱۲۵ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی/۱۰ نفر دیگر فوت شدند

مهدی زاده با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ بیمار جدید کرونایی شناسایی شدند، گفت: ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» عصر امروز (۸ آذر) در گفتگو با رسانه های گروهی درباره آخرین وضعیت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ آزمایش کرونا در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۱۲۵ بیمار مبتلا به کرونا شده و شامل ۴۶ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۷۹ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد:از این تعداد ۲۹ نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۱۶ نفر فردوس، ۲۲ نفر قاین، ۱۵ نفر طبس، ۱۱ نفر نهبندان، ۵ نفر درمیان، یک نفر سربیشه، ۱۱ نفر سرایان، ۷ نفر زیرکوه و ۲ نفر نیز مربوط به شهرستان خوسف است.

 

وی گفت: در حاضر ۳۳۱بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند و تست کرونا ۲۱۴ بیمار مثبت است. 

 

مهدی زاده ادامه داد: ۵۶ بیمار کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال ۱۳ نفر نامساعد است. 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۱۰ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا را از دست دادیم و مجموع موارد فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به ۵۹۵ نفر رسید.

 

گفتنی است، بنا بر اعلام امروز سخنگوی وزارت بهداشت، میانگین بروز هفتگی ابتلا به کووید۱۹ در هفته گذشته به ۲۰ نفر به ازای هر صدهزار نفر رسید و بیشترین میزان ابتلا در استانهای ایلام، یزد، سمنان،کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی گزارش شد. همچنین میزان میانگین موارد مرگ ناشی از این بیماری نیز در هفته گذشته در کشور به ۴۰ نفر در هر یک میلیون نفر رسید و بیشترین میزان مرگ نیز در استانهای یزد، سمنان و خراسان جنوبی بود.

کد خبر 998090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha