حضور کارکنان ادارات در شهرهای قرمز تا یک چهارم می تواند تقلیل یابد

وفایی گفت: فعالیت کارکنان در شهرهای زرد و نارنجی تغییری نکرده و مصوبه قبلی پا برجا است اما در شهرهای وضعیت قرمز در بخش خدمات غیرضروری که قرار بود با یک سوم کارکنان کار انجام شود، می توان در استان با تشخیص عالی ترین مقام به یک چهارم تقلیل پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا وفایی شنبه (8 آذر) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: فعالیت کارکنان در شهرهای با وضعیت زرد و نارنجی تغییری نکرده و مصوبه قبلی پا برجا است اما در شهرهای وضعیت قرمز در بخش خدمات غیرضروری که قرار بود با یک سوم کارکنان کار انجام شود، می توان در استان با تشخیص عالی ترین مقام به یک چهارم تقلیل پیدا کند.

 

 

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و تامین منابع استانداری کرمان ادامه داد: ماهیت کار بعضی از دستگاه ها دوگانه است و یک بخش ضروری و یک بخش غیرضروری دارند که در بخش ضروری حضور کارکنان 50 درصد و در بخش غیرضروری به طور مثال در شهرداری در بخش غیرضروری می تواند با حضور یک سوم و کمتر از این انجام شود  البته همچنان منتظر ابلاغیه هستیم.

 

 

غلامرضا نویدی با بیان اینکه در هفته گذشته 15 هزار و 789 مورد بازرسی از سطح اماکن و بازار در استان انجام شده است، افزود: بیش از 5 هزار تذکر داده شده که 359 مورد پلمب داشتیم و در مجموع 6 درصد از همه واحدهایی که باید در استان بازرسی می شدند، مورد بازرسی قرار گرفتند.

 

 

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان ادامه داد: 30 هزار واحد باید توسط اداره صمت شمال و حدود 14 هزار واحد توسط اداره صمت جنوب استان بازرسی شود که عدد سنگینی است و با این کمبود نیرو امکان پذیر نیست لذا نیاز است تیم بازرسی از اماکن در استان تقویت شود.

 

 

مهدی حسینی نژاد با بیان اینکه به طور میانگین ماهیانه 15 هزار بازرسی از واحدهای صنفی شمال استان انجام شده و در کنار ستاد کرونا نیز کمک می دهیم، ادامه داد: در حوزه بازرسی های صنفی هم حدود 300 درصد رشد نسبت به مشابه سال گذشته داشتیم.

 

 

مدیرکل صمت شمال استان کرمان ادامه داد: گرچه ستاد کرونا خیلی مهم است اما در کنار آن باید توجهی به ستاد پساکرونا و موضوعات اقتصادی هم داشته باشیم و همه دستگاه ها باید کمک دهند.

 

 

کد خبر 998104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha