پدیده تروریسم در هیچ مکتبی قابل دفاع نیست/ جوانان نخبه ادامه دهنده راه شهدا هستند

منتظری با بیان اینکه امروز پدیده تروریسم در هیچ مکتبی قابل دفاع نیست، گفت: ترور چهره های علمی کشور، نشان دهنده وحشت و نگرانی دشمنان نسبت به آینده است.

«غلامرضا منتظری» در پی ترور شهید «محسن فخری زاده»، دانشمند هسته ای ایران به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بر اساس آیات شریفه قرآن وقتی در مسیر دفاع حق و ارزش های دینی گام بر می‌داریم نیازمند صبر، استقامت، بردباری و ایثار هستیم.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ایران به لطف الهی با آرمان های امام راحل که ریشه در معارف اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) دارد فرهنگ شهادت طلبی را یک افتخار برای خود می داند و از شهادت و بیم هراس ندارد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه امروز در جامعه جهانی با مدیریت شیطان بزرگ آمریکا از حربه شوم تروریست و ترور استفاده می کند، از یک سو شعار حقوق بشر و دموکراسی دارند و از سویی دیگر چهره های خادم به ملت و دلسوز مردم را آماج حملات ناجوانمردانه خودشان قرار می دهند.

 

منتظری اظهارداشت: امروز پدیده تروریسم در هیچ مکتبی قابل دفاع نیست، اما شاهد هستیم که در گام اول انقلاب اسلامی ایران، ترورهای متعددی را نسبت به چهره های تاثیرگذار و رجال سیاسی، مذهبی، علمی، فرهنگی داشتند و در گام دوم نیز همین نقشه شوم را در دستور کار خودشان قرار دادند.

 

وی با بیان اینکه در این ترورها چند نکته وجود دارد، گفت: اول اینکه این ترورها نشان دهنده عجز و ناتوانی دشمن است و نکته دوم بیم و هراس از آینده ایران اسلامی دارند.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: آنها دیدند با وجود همه تحریم ها و با وجود همه سختی هایی که نسبت به این کشور روا داشتند به لطف الهی قله های علم و دانش و توانمندی را یکی پس از دیگری این کشور طی کرده و امروز در عرصه جهان در خیلی از حوزه ها  در رتبه های شاخص و برجسته ای قرار گرفته است.

 

وی اظهارداشت: اینکه چهره های علمی ما را ترور می کنند، این نشان دهنده وحشت  و نگرانی آنان نسبت به آینده است.

 

منتظری با اشاره به اینکه این ترورها نشان می دهد بین حرف تا عمل چقدر فاصله وجود دارد، گفت: در مقام نظر از حقوق بشر حرف می زنند ولی در مقام عمل تبر تیز ترور را بر اندیشه صاحبان علم و فضیلت فرود می آورند.

 

وی تاکید کرد: باید دشمنان ما بدانند که ملت عزیز ایران راه روشن خودش را به پیش خواهد برد.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: تردیدی نیست که جوانان عالم، فرهیخته، نخبه و دانشمند این دیار در گام دوم انقلاب اسلامی راه این شهدای عزیز را قطعا ادامه می دهند و زمینه رشد و بالندگی این کشور را در عرصه های مختلف علمی، فناوری و تکنولوژیکی بیش از آینده فراهم خواهند کرد.

 

کد خبر 998125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha