ضرورت تمکین رانندگان به مصوبات ستاد کرونا/ مخدوش کردن پلاک جرم است

سهرابی گفت: متاسفانه به دلیل محدودیت های تردد برخی از رانندگان به دنبال دور زدن قانون با مخدوش کردن پلاک خودرو هستند که این اقدام جرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی سهرابی» شامگاه امروز (شنبه 8 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: منع تردد خودروها از ساعت 21 الی چهار صبح در طول این هفته همچنان ادامه دارد و همچنین تردد خودروها به شهرهای قرمز مثل گرگان و خروج خودروها از شهرهای قرمز همچنان ممنوع است.

 

رئیس پلیس راهور گرگان ادامه داد: متاسفانه به دلیل این محدودیت ها برخی از رانندگان به دنبال دور زدن قانون هستند و با مخدوش کردن شماره پلاک و یا گل آلوده کردن آن به دنبال آن هستند که به تردد خود ادامه دهند.

 

سهرابی یادآور شد: پلیس با ابزارهایی که در اختیار دارد این خودروها را شناسایی و آنها را اعمال قانون می کند و ضمن آنکه این اقدام جرم است قانون گذار مجازات حبس برای آن در نظر گرفته است.

 

وی گفت: طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی هر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسایل‌نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد، پلاک وسیله ‌نقلیه موتوری دیگری را به‌ آن الصاق کند، برای آن پلاک تقلبی به کار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از 6 ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

 

رئیس پلیس راهور گرگان ابراز داشت: انتظار داریم که در راستای صیانت از سلامتی مردم رانندگان نیز به مصوبات ستاد کرونا تمکین کنند و در ساعت منع تردد در جاده ها حضور پیدا نکنند.

 

کد خبر 998177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha