اجرای طرح غربالگری «شهید سلیمانی» با ١۵٠ گروه در صومعه‌سرا

سیدمحمدی گفت: طرح غربالگری «شهید سلیمانی» هم اکنون در قالب ١۵٠ گروه سه نفره با مشارکت سپاه، بسیج و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در حال اجرا است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدجلال سیدمحمدی» شامگاه شنبه(8آذر) در جلسه طرح غربالگری حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: طرح غربالگری «شهید سلیمانی» به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار«هر خانه یک پایگاه سلامت» عملیاتی می‌شود.

 

فرماندار صومعه‌سرا افزود: این طرح هم اکنون در قالب ١۵٠ گروه سه نفره با مشارکت سپاه، بسیج و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به اینکه در این طرح سه موضوع مراقبت، حمایت و نظارت در دستور کار قرار دارد گفت: تست‌های گسترده هدفمند و هوشمند، شناسایی وبیماریابی، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش اپیدمی بیماری کووید ١٩ از اهداف این طرح است.

 

سیدمحمدی با اشاره به اینکه در طرح غربالگری «شهید قاسم سلیمانی» پایگاه‌های مقاومت بسیج و دهیاران در روستاها کمک‌های پیشگیرانه و همیاری ارائه می‌‌دهند تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های طرح شهید سلیمانی حمایت از افرادی است که به علت ابتلا به کرونا در خانه مانده‌اند و بر این اساس برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا بسته‌های معیشتی به این افراد داده می‌شود.

 

فرماندار صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: ماسک زدن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی همچنان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به شمار می‌رود.

 

 

کد خبر 998186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha