علم و دانش شهید فخری زاده در چند سال اخیر  به نقطه عطف خود رسید

امیر سرتیپ عبدی با بیان اینکه در چند سال اخیر علم و دانش شهید فخری زاده به نقطه عطف خود رسید، گفت: او در همان روز‌های نخست درگیری کشورمان با ویروس منحوس کرونا، با قدرت و تفکر انقلابی و جهادی گزارش داد که به فناوری ساخت کیت تشخیص کرونا دست یافتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ داود عبدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح شب گذشته (شنبه ۸ آذر) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما گفت: دکتر فخری زاده تفاوت‌های مبنایی با دیگر همکارانمان داشت، زیرا او مدیر ایده پرداز و آینده نگر بود و در نوع مدیریت مبنایی اش، آینده را ترسیم می‌کرد. او ایده پرداز ناب، متخصص و نخبه بود و همیشه او را در وزارت دفاع به عنوان صاحب نظر و اندیشمند می‌نگریستیم.

وی اضافه کرد: ویژگی دیگر او این بود که از همه استعداد‌های علاقمند به ایران اسلامی و اعتلای کشور باید استفاده کرد و او هیچ ظرفیتی را بی استفاده نمی‌گذاشت.

امیر سرتیپ عبدی با اشاره به اینکه شهید فخری زاده علاقه و عشق خاصی به مطالعه، تحقیق و پژوهش داشت، گفت: او مطالعات عمیق خود را همیشه پس از نماز صبح آغاز می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده یکی از دانشمندان هسته‌ای و دفاعی برتر و شناخته شده بخش دفاعی کشور بود، افزود: او مقالات علمی چاپ شده در دنیا را با دقت مطالعه می‌کرد و هیچ وقت به علم و دانش خود بسنده نمی‌کرد.

امیر سرتیپ عبدی اضافه کرد: دستگاه‌های ایکس ری ساخت داخل در گمرکات ما برای مبارزه با قاچاق کالا، محصول تفکر ایده پردازی شهید دکتر فخری زاده بود.

وی ادامه داد: او در حوزه علوم شناختی و در حوزه مباحث سامانه‌های زیستی از جمله پدافند زیستی و هسته ای، صاحب نظر و برتر بود.

امیر سرتیپ عبدی با بیان اینکه او در حوزه پدافند هسته‌ای تلاش می‌کرد، گفت: هر کشوری برای قوی‌تر کردن خود برای مقابله با حملات شیمیایی و میکروبی باید به دانش پدافند هسته‌ای مجهز شود و او در این زمینه صاحب نظر بود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع با بیان اینکه در چند سال اخیر علم و دانش شهید فخری زاده به نقطه عطف خود رسید گفت: او در همان روز‌های نخست درگیری کشورمان با ویروس منحوس کرونا، با قدرت و تفکر انقلابی و جهادی گزارش داد که به فناوری ساخت کیت تشخیص کرونا دست یافتیم.

امیر سرتیپ عبدی افزود: او این کار را انجام داد، زیرا به مبانی انقلاب اسلامی، باور عمیق داشت.

وی اضافه کرد: شهید فخری زاده وقتی احساس کرد کشور به واکسن کرونا نیاز دارد، متخصصان سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع دست به کار شدند و شبانه روز در این باره فعالیت کردند تا به کمک کشور بیایند و ساخت این واکسن به مراحل بسیار خوبی دست پیدا کرده است.

امیرسرتیپ عبدی افزود: او یک شخصیت عارف، اهل سلوک و تقوا و زهد بود و در مکتب انقلاب اسلامی، ذوب شده و نماد یک مدیر در تراز انقلاب اسلامی بود

کد خبر 998210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha