ترور شهید  فخری زاده بخشی از فشار‌های حداکثری بر ایران برای میل به مذاکره با آمریکاست

خوش چشم با اشاره به حوادث مشابه در سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۰ و حملات تروریستی به ۶ نفر از دانشمندان ایرانی و شهادت ۵ تن از آنها، همین طور حمله سایبری استاکس نت گترور شهید محسن فخری زاده؛ بخشی از فشار‌های حداکثری بر ایران برای میل به مذاکره با آمریکاست، گفت:

به گزارش خبرگزاری شبستان، مصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل بین الملل در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما گفت: ترور شهید محسن فخری زاده؛ بخشی از فشار‌های حداکثری بر ایران برای میل به مذاکره با آمریکاست.

وی با اشاره به حوادث مشابه در سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۰ و حملات تروریستی به ۶ نفر از دانشمندان ایرانی و شهادت ۵ تن از آنها، همین طور حمله سایبری استاکس نت افزود: همه این اقدام‌ها در زمان ریاست جمهوری اوباما شکل گرفت؛ اوبامایی که بهترین قطعنامه تاریخ را در شورای امنیت بر ضد ایران تصویب کرد. همین طور تحریم‌های یک طرفه بر علیه ایران هم توسط دولت اوباما انجام شد.

وی ادامه داد: همه این فشار‌های حداکثری برای متمایل شدن ایران به مذاکره با آمریکاست، اما در شرایط فعلی و با نزدیک شدن به دولت بایدن و با علم به این که بایدن و کامِلا هریس، تونی بلینکن و جیک سالیوان همه از نزدیکان اسرائیل هستند.

خوش چشم گفت: بر خلاف نظر برخی که معتقدند تا پایان دولت ترامپ اقداماتی از این دست علیه ایران انجام می‌شود، بنده معتقدم تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران بر پایه شروط خود برای بازگشت به برجام محکم بایستد و اگر اقدام بازدارنده‌ای با هزینه بالاتر انجام ندهد، مورد حملات آفندی این گونه قرار خواهد گرفت، زیرا نمونه‌های مشابهی در زمان آقای اوباما در سال‌های ۱۳۹۰- ۱۳۸۸ اتفاق افتاد، پس اگر اقدام بازدارنده‌ای را انجام ندهیم، دولت بایدن، گستاخ‌تر شده و اقداماتی از این دست را بیشتر مرتکب خواهد شد.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات اقدام بازدارنده؛ راهی برای جلوگیری از نزاع و جنگ است، زیرا در غیر این صورت دشمنان گستاخ‌تر می‌شوند و در سطح بالاتری دست به چنین اقداماتی می‌زنند که در آن موقع ناگزیر به اقدامات بازدارنده با شدت و سطح بالاتری خواهیم بود.

کد خبر 998216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha