بوشهر در حالت آماده باش

دهقانی گفت: پیرو اخطاریه هواشناسی و مدیریت بحران مبنی بر ورود سامانه بارشی از ۶ آذر ماه و اعلام رسمی مدیریت بحران همه تیم‌های عملیاتی در شعبه‌های مختلف و پایگاه‌های امداد و نجات در حالت آماده باش قرار دارند.

«جهانگیر دهقانی» روز یکشنبه (9 آذر) در گفتگو با  خبرگزاریشبستان در بوشهر با بیان اینکه براساس اخطار اداره کل هواشناسی استان بوشهر مبنی بر ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه و تحت تاثیر قرار گرفتن مناطق مختلف استان تا روز دوشنبه، اعضای مدیریت بحران استان در حالت آماده باش قرار دارند اظهار داشت: تاکنون این بارندگی خسارت قابل توجهی به تاسیسات و سایر موارد دیگر در این استان نداشته است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر به برخی از اقدامات نیروهای امدادی در بارندگی های روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد:  نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر از آغاز بارندگی از روز پنجشنبه تاکنون در ۲۰ عملیات آبگرفتگی خانه‌ها در مناطق مختلف این استان از جمله گناوه، دیلم و تنگستان و یک مورد ریزش آوار منزل مسکونی بر اثر بارندگی در یکی از محله‌های شهرستان گناوه اقدام به امداد رسانی کرده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه تردد در همه مسیرهای اصلی استان بوشهر در جریان است و مشکلی وجود ندارد اظهار اشت: بارندگی‌های شب گذشته و امروز باعث شده تا دو مسیر روستایی در شهرستان دیلم مسدود شود که با تلاش نیروهای راهداری نسبت به بازگشایی آن اقدام شد.

 

دهقانی با بیان اینکه  بر اثر بارش‌های اخیر آسیب چندانی به زیرساخت‌های استان بوشهر وارد نشده است یادآور شد: تمام امکانات امدادی از جمله امکانات خودرویی، کف کش، لجن کش و شارژ انبارهای مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز امداد و نجات نیز در اختیار نیروهای امدادی قرار گرفته تا درصورت بروز حوادث سریعا اقدام نمایند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر خواستار شد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها مردم از حضور در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها برای گرفتن عکس سلفی و یا تماشای سیلاب خودداری کنند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

 

کد خبر 998219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha