جستجو برای نجات کوهنورد مفقود شده اصفهانی دردماوند ادامه دارد

نصر با بیان اینکه دوتیم جستجو و نجات در کوهستان برای یافتن کوهنورد مفقود شده در دماوند در حال انجام عملیات هستند گفت: این کوهنورد گفته که روز پنجشنبه بعد از ظهر باز خواهد گشت اما پس از ۶ روز هنوز بازنگشته است.

«مهدی نصر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان گفت: دوشنبه هفته گذشته یک کوهنورد جوان  ۲۷ ساله اهل استان اصفهان با یکی از دوستانش اقدام صعود به قله دماوند می‌کند، این کوهنورد همراه با دوستش به منطقه جنوبی دماوند وارد شده و دوست این کوهنورد اصفهانی او را تا گوسفندسرا همراهی  کرده  و پس  از آن این کوهنورد به صورت انفرادی اقدام به ادامه مسیر تا رسیدن به بارگاه سوم می‌کند.

 

رئیس هیات کوهنوردی اصفهان اظهار کرد: این کوهنورد  که از اعضای باشگاه کوهنوردی آرش اصفهان است، روز جمعه به منطقه دماوند برای صعود ورود پیدا می کند؛ البته تذاکرات لازم به این کوهنورد داده شده بود که صعود در این شرایط کار درستی نیست.

 

نصر تصریح کرد: این کوهنورد گفته است که روز پنجشنبه بعد از ظهر باز خواهد گشت اما هنوز بازنگشته و شرایط بد جوی نیز در این منطقه حاکم است، هیات کوهنوردی سریعاً جلسه ای را تشکیل داد و 12 نفر از اعضای حرفه ای هیات کوهنوردی استان به منطقه دماوند اعزام شدند.

 

وی افزود: دو تیم تشکیل شده که یکی از تیم ها اطراف مسجد صاحب الزمان و کوهپایه را جست و جو می کند و دیگری نیز به سمت پناهگاه اعزام شد؛ اما تا کنون هنوز این کوهنورد پیدا نشده است.

 

رئیس هیات کوهنوردی اصفهان افزود:  شب گذشته، هم استانی‌های این کوهنورد مفقود شده اصفهانی به نام «فرزاد موسایی» در قالب ۱۴ نفر به منطقه احتمالی اعزام شدند و درحال جست‌وجو هستند.

 

نصر با اشاره به اینکه شرایط جوی کار را سخت می کند، ادامه داد: به کلیه کوهنوردان توصیه می کنم با توجه به شرایط کرونا و آب و هوا هیچ صعودی نداشته باشند و اگر قرار به صعود زمستانی نیز باشد باید مجوز های لازم اخذ شود.

کد خبر 998343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha