قصه های خراسان شمالی در چهار جلد کتاب جمع آوری می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، از جمع آوری و بازآفرینی قصه های ویژه کودک و نوجوان در استان خبر داد و گفت: چهار جلد کتاب در قالب قومیت های کردی، تات و ترک و کرمانج استان جمع آوری می شود.

«فرهاد آقابیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: قصه های استان در حوزه کودک و نوجوان پس از جمع آوری، بازبینی خواهد شد و علاوه بر اینکه در کتاب به چاپ می رسد، سی دی کتاب ها نیز تهیه خواهد شد و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می گیرد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان اینکه جامعه مخاطب تشنه این فضاها هستند، اظهارکرد: چاپ و نشر کتاب نیاز به حمایت دارد که باید شرایط مهیا شود.

 

وی بر نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین قشر کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: این استان از نظر قصه و قصه گویی بسیار با ظرفیت است.

 

وی گفت: این استان در قصه و قصه گویی، ایرانی کوچک است و سینه های هم استانی ها مملو از قصه های بومی و محلی است.

 

آقابیگی با بیان اینکه این قصه ها باید جمع آوری و برای آیندگان حفظ شود، اظهار داشت: باید قصه های بومی استان ثبت میراث ماندگار استان شود.

 

خراسان شمالی ۱۸ کتابخانه ثابت و سیار برای کودکان و نوجوانان دارد که از این تعداد ۹ باب کتابخانه ثابت و ۹ باب کتابخانه سیار است.

 

کد خبر 998353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha