بیش از ۳ میلیارد مترمکعب از ذخیره آبی سدهای خوزستان با بارش‌های اخیر تامین می‌شود

شریعتی با اشاره به اینکه برآورد شده با بارش‌های اخیر در بالادست بیش از سه میلیارد مترمکعب ظرف پنج روز آینده ذخیره آبی سدهای ما تامین شود گفت: همه امکانات جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی بسیج شدند تا مشکل آبگرفتگی معابر در شهرهای استان رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (یکشنبه 9 آذر) در جمع خبرنگاران، در رابطه با بارندگی‌های امروز در استان اظهار کرد: در چند روز اخیر توده‌ پرانرژی و پرفشار بارشی که اصطلاحا به آن توده سودانی می‌گویند وارد ایران شده و آسمان استان را در برگرفته است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه بارش‌های بسیاری هم در بالادست بوده که برآورد شده بیش از سه میلیارد مترمکعب ظرف پنج روز آینده ذخیره آبی سدهای ما را تامین کند افزود: تا قبل از این بارش‌ها بیش از 9 میلیارد مترمکعب ذخایر پشت سدهای ما خالی بوده که برآورد شده با این بارش‌ها 3.2 تا 3.3 و حتی بیشتر آن تامین شود.

 

وی با اشاره به اینکه در پایین‌دست‌ها هم بارش‌های زیادی داشتیم و از ابتدا نگران بارش‌ها و شرایطی بودیم که در بحث میان‌حوزه‌ای پیش می‌آید اضافه کرد: در طول دو سه روز گذشته در شهرستان ماهشهر بیش از 170 میلیمتر بارش داشتیم که پیش‌بینی هواشناسی 95 تا 100 میلیمتر بوده است.

 

شریعتی تصریح کرد: در ماهشهر مشکل چندانی نداشتیم اما در شهر چمران و بندرامام مشکلاتی به وجود آمد و با توجه به اینکه حجم آب زیاد بود، سیستم‌ها یا نتوانستند پاسخ دهند یا در مناطقی بودند که شبکه‌های جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی نیست که مشکلاتی را به وجود آورده است.

 

وی با بیان اینکه اقدامات جدی در این زمینه صورت گرفته و شرکت‌های پتروشیمی، بندر و استان کمک‌های خوبی برای بهتر شدن دفع آب‌ها اندیشیده‌اند ابراز کرد: معاون عمرانی و برخی مسئولان آب و فاضلاب استان را به این مناطق اعزام کردیم.

 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: در شهر چمران با اقداماتی که صورت گرفته امیدوارم ظرف چند ساعت آینده و حداکثر تا صبح 70 تا 80 درصد مشکلات رفع شود و آب‌هایی که جمع شده دفع شود.

 

وی با اشاره به اینکه در بندر امام هم یک مقدار مساله جدی‌تر است تاکید کرد: در شهرک شهید صباغان، بلوکی‌ها، شهرک مقداد و نیزار مشکلاتی داریم البته امکانات کاملا بسیج هستند تا بتوانیم آب‌ها را دفع کنیم اما حجم آب‌ها زیاد است که امیدواریم با اقداماتی که در این زمینه در این مناطق در حال انجام است این مشکلات هر چه سریع‌تر حل شود.

 

شریعتی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها نیز مشکل چندانی نداریم و طبق روال آب‌ها جمع می‌شود و یا حجم بارش‌ها‌ کم بوده یا پراکندگی ساعتی بارش را داشتیم یاد آور شد: در هندیجان در یک ساعت 46 تا 50 میلیمتر بارندگی داشتیم اما با تمهیداتی که از قبل پیش‌بینی شده بود، اکثرا مدیریت و کنترل شده و همه بسیج هستند تا مشکلات حل شود.

 

کد خبر 998575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha