اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به ۸۵ نفر از صنعتگران صنایع دستی دزفول 

چناری از اعطای تسهیلات با کارمزد پائین به صنعتگران صنایع دستی دزفول جهت تجهیز و توسعه کارگاه خبر داد و گفت: این تسهیلات جهت تکمیل، تجهیز و احداث کارگاه‌های صنایع دستی در روستاهای فوق به صنعتگران اعطا شده است.

«مهدی چناری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: به ۸۵ نفر از صنعتگران صنایع دستی واجد شرایط در روستاهای بخش شهیون (رزگر، پامنار، اسلام آباد) که دارای کارت صنعتگری از این اداره هستند وام اعطا شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دسنی و گردشگری دزفول تصریح کرد: این تسهیلات جهت تکمیل، تجهیز و احداث کارگاه‌های صنایع دستی در روستاهای فوق به صنعتگران اعطا شده است.

 

وی اضافه کرد: این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۶ درصد و با همکاری صندوق کارآفرینی امید شهرستان دزفول و شورای محل در مرحله اول پرداخت شد.

 

چناری از تجهیز موزه مردم شناسی دزفول واقع در حمام تاریخی کرناسیان به سیستم خرید و رزرو غیرحضوری بلیط خبر داد و ابراز کرد: موزه دزفول اولین موزه خوزستان است که به این سیستم مجهز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان داخلی و خارجی از این پس می‌توانند با استفاده از اینترنت و یا اپلیکیشن‌های موبایلی نظیر آپ نسبت به رزرو بلیط اقدام کنند ادامه داد: این اقدام، یک اتفاق مهم است که باعث رونق موزه می‌شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دسنی و گردشگری دزفول یاد آور شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا فعلا امکان بازدید از موزه برای علاقه‌مندان نیست و پس از این بیماری و بازگشت شرایط به حالت عادی این موزه آمادگی بازدید گردشگران ایرانی و خارجی را دارد.

 

صنایع دستی سنتی از جمله کپو یکی از صنایع دستی دزفول است که شهرت جهانی دارد و چندی پیش از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول به عنوان شهر ملی کپوی ایران معرفی شد.

 

کد خبر 998593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha