ادامه کمک انگلیس به عربستان علیه مردم یمن/واکنش انصارالله

یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به گزارش ها درباره اعزام مخفیانه نیروهای انگلیسی به عربستان سعودی واکنش نشان داده و گفته است که این اقدام اوضاع را تغییر نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به گزارش ها درباره اعزام مخفیانه نیروهای انگلیسی به عربستان سعودی واکنش نشان داده و گفته است که این اقدام اوضاع را تغییر نخواهد داد.

 

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت فاش کرد که نیروهای انگلیس بدون اطلاع مجلس و مردم برای دفاع از میادین نفتی در عربستان سعودی اعزام شده اند.

 

محمد البخیتی روز شنبه در گفتگو با تلویزیون الجزیره مستقر در دوحه ، گفت انگلیس و ایالات متحده اساساً اعضای ائتلاف متجاوزان به رهبری عربستان علیه یمن هستند. وی افزود: استقرار نیروهای انگلستان در عربستان هیچ تغییری در سرنوشت جنگ نخواهد داشت.

 

اندرو اسمیت ، از ستاد مبارزه علیه تجارت اسلحه ، گفت این عملیات مخفیانه و نشانه روابط مخفی بین دولت انگلیس و مقامات عربستان سعودی است.

 

عربستان سعودی در مارس 2015 با همکاری تعدادی از کشورهای متحد خود و با پشتیبانی تسلیحاتی از چندین کشور غربی ، حمله نظامی ویرانگری را علیه یمن آغاز کرد.

 

این جنگ نتوانسته است به اهداف خود برسد ، اما ده ها هزار یمنی بی گناه را کشت و زیرساخت های این کشور را نابود کرد. سازمان ملل از وضعیت یمن به عنوان بدترین بحران انسانی جهان یاد می کند.

 

صبح یکشنبه ، هواپیماهای جنگی سعودی فرودگاه بین المللی صنعا را بمباران کردند ولی هنوز گزارشی از تلفات این بمباران منتشر نشده است.

 

از زمان آغاز جنگ خونین عربستان علیه مردم یمن، انگلیس حداقل 5.4 میلیارد پوند اسلحه به رژیم ریاض فروخته است.

کد خبر 998711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha