اعتبارات بخش فرهنگ در لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید تقویت شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه عدم توجه به بخش فرهنگ آثار زیان باری برای جامعه اسلامی خواهد داشت، گفت: با توجه به اهمیت و نقش فرهنگ باید اعتبارات این بخش در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تقویت شود.

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تقویت بودجه فرهنگی در لایحه بودجه 1400 گفت: دو حوزه ای که مقام معظم رهبری در حال حاضر بر روی آن تاکید دارند و به ما تکلیف کردند، حوزه فرهنگ و اقتصاد است. مقام معظم رهبری بارها این دو مسئله را مورد تاکید قرار داده اند و از مجلس و دولت خواسته اند در این رابطه تدبیر کند.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار دشت: ما در دوره های مختلف شاهد بی توجهی به فرهنگ یا بحث تقابل فرهنگی بوده ایم. سهل انگاری هایی در حوزه فرهنگ صورت گرفته است که باعث شده است در حال حاضر فرهنگ جامعه آن گونه که درخور جامعه اسلامی است، نباشد.

 

وی با بیان اینکه پایه های جامعه اسلامی بر اساس فرهنگ آن جامعه شکل می گیرد، تصریح کرد: اقتصاد، سیاست، امور اجتماعی و حتی پروژه های فرهنگی بر اساس فرهنگ شکل می گیرند. در بحث پروژه های فرهنگی همواره باید پیوست فرهنگی وجود داشته باشد. عدم توجه به فرهنگ در این موارد آثار زیان باری را برای جامعه اسلامی خواهد داشت.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اهمیت و نقش فرهنگ در جامعه ما امیدواریم دولت در لایحه بودجه 1400 توجه ویژه ای را به بودجه و اعتبارات بخش فرهنگ داشته باشد. مجلس انقلابی نیز طبق ماموریت خود چه در کمیسیون تلفیق و چه در کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون فرهنگی و چه در هنگام بررسی بودجه در صحن به این موضوع توجه خواهد داشت و آن چیزی که مسلم است، این است که باید اعتبارات بخش فرهنگ در لایحه بودجه 1400 تقویت شود.

 

کد خبر 998741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha