صدور سند مالکیت برای ۱۶ قطعه از اراضی و املاک اداره کل میراث فرهنگی ایلام

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از صدور سند مالکیت برای ۱۶ قطعه از اراضی و املاک این اداره کل در راستای حفاظت و حراست هر چه بیشتر از آثار تاریخی و پروژه‌های گردشگری موجود در استان خبر داد.

«فرزاد شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در راستای قانون جامع حدنگار و آیین نامه مستندسازی اموال غیر منقول دستگاه های اجرایی، تعداد ۱۶ قطعه از اراضی واملاک تحت مالکیت با تولیت خود در شهرستانهای ایلام، مهران و دره شهر که اقدام به تهیه سند تک‌ برگی برای آن‌ها شده است.

 

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از صدور سند مالکیت برای ۱۶ قطعه از اراضی و املاک این اداره کل در راستای حفاظت و حراست هر چه بیشتر از آثار تاریخی و پروژه‌های گردشگری موجود در استان و در راستای اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) خبر داد.

 

وی افزود: این اقدام در راستای قانون جامع حدنگار موسوم به کاداستر برای املاک و پروژه‌های تحت تصرف و مالکیت اداره‌ کل استان انجام می‌شود که تاکنون برداشت نقشه‌ بصورت شمیم انجام و در سیستم کاداستر در لایه پلیگون اعلامی با عنوان اداره کل میراث فرهنگی ساختمان ها و بناهای تاریخی الحاق شده است.

 

شریفی تصریح کرد: با اجرای طرح کاداستر و مستندسازی اراضی دولتی، مالکیت دولت بر اراضی عرصه و حریم آثار تاریخی تثبیت می‌شود و با مشخص شدن چهارگوشه اراضی تملک ‌شده می‌توان برنامه‌ریزی بهتری برای حفاظت از آن‌ها انجام داد.

کد خبر 998799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha