همت هنرمندانه کانون انصار الزینب(س) در تشویق کودکان به مطالعه

پیرخندان از همت کانون انصار الزینب در تشویق کودکان به مطالعه با اجرای طرح های متنوع کتابخوانی خبرداد.

«مژگان پیرخندان» با تاکید بر لزوم پیوند عمیق کودکان با کتاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب به‌ویژه در حوزه کودکان از اولویت‌های کانون فرهنگی هنری انصار الزینب (س)است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری انصار الزینب(س) روستای لب دریا آستانه اشرفیه پیوند با کتاب را عامل اصلی در موفقیت تحصیلی فرزندان و ارتفا دانش عمومی آنان دانست و افزود: کودکان کتابخوان تمرکز بیشتری داشته و از راههای مختلف برای حل مشکلاتشان بهره می‌گیرند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در کانون های فرهنگی هنری مساجد که ترویج کتابخوانی از مولفه های آن است اظهارداشت: در این راستا طرح ملی شنبه‌های کتاب در کانون فرهنگی هنری انصارالزینب (س) روستای لب دریا آستانه اشرفیه برگزار و هر هفته یک کتاب مفید به کودکان معرفی می‌شود.

 

پیرخندان با بیان اینکه کارگروه محتوایی در کانون تشکیل و کتاب‌های پیشنهادی جهت مطالعه معرفی و مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در نهایت به جمع‌بندی جهت معرفی یک کتاب برسیم اذعان کرد: باید بیشتر بخوانیم و به کودکانمان نیز بیاموزیم که هیچ فعالیتی سودمندتر از کتابخوانی نیست.

 

وی از معرفی کتاب «خدا در این قصه‌ها» در کانون انصار الزینب خبرداد و با تصریح اینکه خدا بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین حقیقتی است که در دل انسان قرار دارد و بسیار به ما نزدیک است متذکر شد: این اثر می‌خواهد به رشد کودکان بیفزاید و آنها را از آسیب فراموشی خدا و نعمت‌ها و لطف‌های خدا دور سازد.

 

پیرخندان با تصریح اینکه خدا آشناترین حقیقت عالم برای کودکان است و اگر غبارهای دنیا بر دل کودک ننشیند روح خداجویی او همیشه خدا را ناظر و شاهد می‌بیند و دوست دارد همواره محبوب خدا باشد بیان کرد: این کتاب نوشته «مسلم گریوانی» با تصویرگری «مهدی صادقی» و صفحه آرایی «ندا عظیمی»  است.

 

وی در ادامه معرفی و توزیع کتاب و برگزاری کلاس آموزشی در فضای باز را از دیگر اقدامات این کانون در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد و اعلام کرد: هر هفته در یکی از کوچه‌های محله نشست‌های کتابخوانی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداستی ویژه کودکان برگزار می‌شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری انصار الزینب(س) روستای لب دریا با بیان اینکه طرح‌های کتابخوانی در قالب طرح ملی راهکار در کانون اجرا می‌شود خاطرنشان ساخت: اعضای کانون استقبال و مشارکت خوبی در اجرای این طرح‌ها دارند.

 

وی در پایان از درخشش اعضای کانون انصارالزینب(س) در دو پویش ملی کتابخوانی خبرداد و خاطرنشان ساخت: اعضای این کانون در دو پویش پیامبر رحمت و عکس سفره جهانی غدیر که در ستاد فهمای کشوری برگزار شده بود از برندگان این مسابقات بودند.

کد خبر 998875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha