رویکرد جدیدی در بحث جمع ‌آوری، قرنطینه و درمان معتادان متجاهر شاهد خواهیم بود

حیدری با بیان اینکه شهرداری مشهد، بر اساس مصوبه شورای شهر و با مشارکت ستاد مبارزه با موادمخدر استان نسبت به ساخت اردوگاه حسن‌آباد اقدام نموده است، گفت:رویکرد جدیدی در بحث جمع ‌آوری، قرنطینه و درمان معتادان متجاهر شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز( ۱۰ آذر) در حاشیه بازدید از پروژه نگهداری معتادان متجاهر حسن‌آباد و در جمع خبرنگاران اظهارکرد: شهرداری مشهد، براساس مصوبه شورای شهر و با مشارکت ستاد مبارزه با موادمخدر استان نسبت به ساخت اردوگاه حسن‌آباد اقدام نموده است؛ درحالیکه براساس قانون، شهرداری نه در بحث ساماندهی معتادان متجاهر مسئولیتی داشته و نه اردوگاه در محدوده شهری مشهد قرار دارد.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در این اردوگاه، پس از بهره‌برداری، رویکرد جدیدی در بحث جمع‌آوری، قرنطینه و درمان معتادان متجاهر شاهد خواهیم بود، گفت: حداقل زمان نگهداری فرد معتاد، ۶ ماه پیش‌بینی شده تا کامل از فضای اعتیاد به مواد مخدر فاصله بگیرد و در کنار این نگهداری، مهارت‌آموزی افراد نیز درنظر گرفته شده تا آنها را برای برگشت به جامعه و خانواده و عرصه کار و فعالیت اقتصادی و اشتغال آماده نماید.

 

حیدری خاطرنشان کرد: تجربه چندین ساله نشان داده که رویه‌های گذشته ناکارآمد بوده و بیشتر رفتارهای مسکن کوتاه‌مدت بوده‌اند که فقط موجب هدررفت منابع شده است ولی در این روش شاهد بازسازی شخصیت فرد هستیم.

 

وی گفت: زیرساخت‌های این اردوگاه‌ به نحوی طراحی شده که ۳ هزار نفر را پوشش می‌دهد؛ در فاز اول که براساس گزارش‌های ارائه شده تا پایان آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید، آمادگی پذیرش ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

 

رئیس شورای شهر مشهد اظهار امیدواری کرد که مدیریت استان اعم از نماینده عالی دولت و دیگر نهادها و دستگاه‌های مسئول برای تکمیل و بهره‌برداری از فاز دو، با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در مناسب‌ترین زمان ممکن اقدام کنند و بتوان گام اثرگذار و بنیادین و اساسی در بحث ساماندهی معتادان متجاهر برداشت.

کد خبر 998909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha