بستری ۱۹۸ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی/ فوتی ها به ۶۰۵ نفر رسید

مهدی زاده از بستری ۱۹۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: شمار فوتی های این بیماری در استان به ۶۰۵ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» ظهر امروز (۱۰ آذر) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۸ مورد آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده که تست ۱۲۰ مورد مثبت شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از این تعداد ۳۰ مورد بستری و ۹۰ مورد سرپایی بوده‌اند.

 

وی در ادامه افزود: همچنین از مجموع بیماران جدید مبتلا به کرونا، ۳۷ مورد از بیرجند، ۱۲ مورد فردوس، ۱۹ مورد قاین و ۱۰ مورد طبس بوده‌اند.

 

مهدی زاده بیان کرد: همچنین چهار مورد از مبتلایان جدید این ویروس در نهبندان،۶ مورد سربیشه، ۱۵مورد سرایان، ۱۰ مورد بشرویه و هفت مورد در خوسف شناسایی شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۳۱۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۹۸ نفر دارای تست کرونا مثبت هستند.

 

وی با بیان اینکه ۴۸ بیمار در بخش‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: متاسفانه حال عمومی ۱۰ نفر بسیار نا مساعد است.

 

مهدی زاده از فوت ۶ بیمار ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۲ مورد مربوط به بیرجند در سن‌های ۷۶ و ۷۵ ساله، سه نفر از قاین در سنین ۷۳ ، ۸۲ و ۷۴ ساله و  یک آقای ۷۳ ساله از بشرویه بوده‌اند.

 

وی افزود: موارد فوت ناشی از کووید ۱۹ در خراسان جنوبی به ۶۰۵ نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۲۹ هزار و ۵۹۹ آزمایش کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که ۱۲ هزار و ۷۸۰ مورد مثبت بود.

کد خبر 998924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha