جزئیات طرح شهید حاج قاسم سلیمانی «مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور»تشریح شد

نظری با تشریح جزییات طرح شهید حاج قاسم سلیمانی «مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور» گفت: همه بسیجیان شرکت کننده در این طرح بیمه غرامت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدعلی نظری، دوشنبه شب(۱۰ آذر) در گفتگوی ویژه خبری با محوریت «تشریح جزییات طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور)» با بیان اینکه این طرح حدود 10 روز به استان ابلاغ شده، افزود: بیش از یک ماه است این طرح در تعدادی از استان ها به صورت پایلوت آغاز شده است.

 

 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان درباره فلسفه شکل گیری این طرح توضیح داد:  کووید 19 یک بیماری نیست بلکه پدیده ای چند وجهی است که اقتصاد، اجتماع، امنیت و فرهنگما را تحت تأثیر قرار داده و علاوه بر مشکلات عدیده ای که در این حوزه ها ایجاد کرده؛ سلامت مردم را هم به خطر انداخته و باعث مرگ و میرهای زیاد شده به گونه ای که از ابتدا تاکنون به طور متوسط روزانه بیش از 110 نفر فوتی داریم.

 

 

وی ادامه داد: به همین دلیل موضوع چالش برانگیز است و باید هر چه سریع تر آن را پیگیری کنیم زیرا به نظر می رسد اوایل بیماری اقدامات قبل و بعد از بیمارستانی آنگونه که باید، انجام نشد لذا تصمیم گرفتیم تهاجمی عمل کنیم و منتظر نباشیم دائم از ما تلفات بگیرد.

 

 

 

نظری با بیان اینکه تصمیم بر آن شد تا با اقدامات پیشگیرانه محله و خانواده محور به منظور تمرکززدایی از بیمارستان ها طرح را پیش ببریم؛ افزود: این طرح از اول آذرماه در کرمان آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال جاری اهداف طرح محقق شود.

 

 

وی این طرح را ناظر به فرمایشات امام خامنه ای مبنی بر همکاری بسیج و استفاده از ظرفیت آن برای کمک به کادر درمان دانست و تصریح کرد: تیم های 5 تا 6 نفره که پزشک و پرستار نیز با آنان است در محلات حضور می یابند و آموزش های لازم را به خانواده ها می دهند. 

 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: از شروع این بیماری تعامل و همکاری خوبی با دانشگاه و مراکز بهداشت داشتیم و یکی از دلایلی که الان این طرح را خیلی خوب سازماندهی کردیم و تا سطح پایگاه پیش بردیم این است از قبل تبادل اطلاعات و بعد از ابلاغ طرح، آمادگی داشتیم و تیم های سه گانه و کمیته های 5 گانه شهرستانی را شکل دادیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه بسیج از زمان تأسیس تاکنون هر کجا احساس ناامنی و احساس خطر وجود داشته و یا بحرانی اتفاق افتاده و نیازی ایجاد شده، اقدامات بسیار خوبی انجام داده و در این طرح هم به سمت و سویی می رود که متمرکز عمل کرده و از موازی کاری جلوگیری کند؛ تصریح کرد: از بسیج اقشار در موارد مختلف استفاده کردیم.

 

 

 

نظری فراخوان نیروها و آموزش لازم بهورزی و کمک پرستار، استفاده از ظرفیت بسیج طلاب برای کفن و دفن اموات کرونایی، برپایی ایستگاه های امربه معروف بهداشتی، جمع آوری و سوق دادن کمک های مردمی توسط بسیج ادارات و بسیج اصناف به سمت پایگاه های محله محور را هم مورد اشاره قرار داد.

 

 

 

وی در پایان اعلام کرد: همه بسیجیان شرکت کننده در این طرح بیمه غرامت می شوند و چنانچه حین انجام این طرح دچار حادثه و یا بیماری منجر به فوت شوند شهید محسوب می شوند.

 

 

 

 

 

کد خبر 999024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha