سهم ۸۳درصدی اهداکنندگان مستمر در اهدای خون

خبرگزاری میری مقدم گفت: ۸۳.۵ درصد از خون‌های اهدایی در خراسان جنوبی توسط اهدا کنندگان مستمر و با سابقه انجام گرفته است.

«ابراهیم میری مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 17 هزار و 889 نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 14 هزار و 439 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 19 هزار و 22 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده اند، گفت: از این تعداد 13 هزار و 947 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

میری مقدم با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 13 هزار و 263 مرد  و یک هزار و 176 زن خون اهدا کرده اند، گفت: در مدت مشابه سال گذشته 13 هزار و 124 مرد و 823 زن موفق به اهدای خون شده اند بنابراین در سال جاری شاهد افزایش آمار خون دهی  به ویژه در بخش بانوان هستیم.

 

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون اهدای خون توسط آقایان 91.8 درصد، و توسط بانوان 8.2 درصد بوده است.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری دو هزار و 356 نفر در خراسان جنوبی برای اولین بار برای اهدای خون مراجعه کرده اند، اضافه کرد: این در صورتی است که در مدت مشابه سال گذشته 807 نفر برای اولین بار در استان برای اهدای خون مراجعه داشته اند.

 

وی ادامه داد: 83.5 درصد از خون‌های اهدایی در خراسان جنوبی توسط اهدا کنندگان مستمر و با سابقه انجام گرفته است.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در خراسان جنوبی از حد انتظار کمتر بوده است، گفت: اما اهدای پلاسما از ابتدای مهر افزایش خوبی داشته به طوریکه یک دستگاه پلاسما فرزیس موجود در بیرجند به صورت مستمر در حال دریافت پلاسمای بهبود یافتگان است.

 

 میری مقدم گفت: بهبود یافتگان کرونا از ابتدای مردادماه سال جاری و از زمان ورود دستگاه پلاسما فرزیس به استان، تاکنون 575 واحد پلاسما اهداء کرده اند.

 

میری مقدم در ادامه از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی درخواست پلاسما از سوی بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه ۸ تا ۱۷ نفر برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون استان مراجعه می ‌کنند.

 

 

کد خبر 999055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha