روزانه یک هزار نفر در قزوین غربالگری کرونا می شوند

معصومی فر گفت: ان شاالله برنامه ما است از هفته آینده با دریافت تست های سریع کرونا روزانه یک هزار نفر را غربالگری کرده و تست کرونا از آنها بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدعلی مصعومی فر» در خصوص آخرین وضعیت استان در ابتلا به بیماری کرونا بیان کرد: طرح سردار شهید سلیمانی از اول آذر ماه در کشور و همچنین استان قزوین با هدف کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر از طریق قطع زنجیره انتقال بیماری آغاز شد.

 

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: این طرح با مشارکت مردم و بسیج در حال اجراست و ان شاالله برنامه ما است از هفته آینده با دریافت تست های سریع کرونا که در مدت ۲۰ دقیقه می تواند در غربالگری تشخیص اولیه بیماری را به ما نشان دهد روزانه یک هزار نفر را غربالگری کرده و تست کرونا از آنها بگیریم.

 

وی عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم مشارکت کرده و همکاری داشته باشند تا این طرح به خوبی انجام شود و به هدف مان نزدیک شویم.

 

معصومی فر با اشاره به بالا بودن آمار ابتلا به کرونا در استان اعلام کرد: هنوز زود است نتیجه محدودیت های ۱۰ تا ۱۲ روز گذشته را مشاهده کنیم و امیدواریم از اواخر هفته و اوایل هفته آینده نتیجه مشخص شود کما اینکه در پیک اول بیماری هم نتیحه محدودیت ها را مشاهده کرده و اواخر فروردین ماه کاهش بسیار بیماری را داشتیم.

 

وی گفت: در حال حاضر ۵۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند که ۸۰ نفر  بیماران جدیدی هستند که در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان ها بستری شدند و متأسفانه ۵۴ نفر از این افراد بدحال هستند و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

 

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان های استان مرخص شدند و ۹ نفر از مبتلایان هم فوت کردند که جا دارد به خانواده این عزیزان تسلیت بگوییم.

کد خبر 999067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha