‍  کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان لرستان

نیکبخت با تاکید بر ضرورت ادامه همراهی مردم برای کنترل بیماری کرونا، گفت: به دنبال عملکرد شبکه بهداشت و درمان و همراهی مردم شاهد کاهش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان هستیم.

« محمدرضا نیکبخت» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از حضور غیر ضروری در جامعه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله استاندارد بستر کاهش  شیوع بیماری کرونا و کنترل این بیماری است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان افزود:همراهی و مشارکت مردم مهم ترین راه کنترل بیماری کروناست.

 

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان لرستا طی ماه های اخیر، افزود: به حمد الله در سایه اقدامات خوب شبکه بهداشت و درمان شاهد کاهش آمار مرگ و میر در استان هستیم.

 

نیکبخت با اشاره به روش مشاوره ای تیم های بهداشت و درمان استان، بیان کرد: نتیجه عملکرد تیم های مشاوره ای و ویزیت گروهی، مراقبت بالا از بیماران کووید۱۹،کاهش مرگ و میر در استان لرستان است که من نیز به ویزیت گروهی اعتقاد دارم.

 

وی از راه اندازی تیم های مشاوره ای در بیمارستان های استان خبرداد و گفت: تیم های مشاوره ای ما  همواره بیماران کووید 19 را مستمر ویزیت می کنند و با برنامه ریزی   دارو را برای بیماران کرونا در مراکز درمانی تجویز می کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تقدیر از حمایت های وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و شورای معاونین، اظهار داشت: ما هنوز با مشکل جدی اکسیژن برای بیماران کووید ۱۹روبرو نشده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: و برای تکمیل چرخه سیستم های اکسیژن ساز همواره تلاش کرده ایم که ۳عدد سیستم اکسیژن ساز دیگر در راه داریم.

 

نیکبخت افزود: برای مراکز درمانی و بیمارستانی خود، مدیر عصر و شب بصورت مستمر داریم و تیم های حضوری در معاونت درمان نیز کماکان فعالند.

 

وی بیان کرد: امکان تست بیماران کرونایی بسیار مهم است و امکان تست از اهم کارهایی است که باید صورت بگیرد،که نتیجه آن باعث کنترل بیماری میشود و تست ها را باید افزایش دهیم تا جوابگوی مردم باشیم.

 

رئیس داتشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان، گفت: در راستای اجرای این طرح تعداد ۱۲کمیته در ۱۲شهرستان استان لرستان تشکیل شده است.

 

نیکبخت اظهار کرد: در این طرح ۵۶۰تیم حمایتی را راهبری می کنیم که تاکنون بالغ بر 20 هزاربسته حمایتی خانوار را از طریق بسیج به خانوارهای آسیب دیده از کرونا داده ایم.

کد خبر 999139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha