شناسایی بیماران مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی/ ۲۰ هزار و ۷۸۷ بسته معیشتی در لرستان توزیع شد

کوشکی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی به صورت محله محور در حال اجراست، گفت: تاکنون یک هزار و ۴۷۶ شهروند مشکوک به کرونا شناشایی شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مریم کوشکی» امروز (11 آذر) در سخنانی با اشاره به اینکه طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل بیماری کرونا راه اندازی شده است، افزود: این طرح با مشارکت با همکاری بسیج، گروه های جهادی، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر ارگان ها و نهادها در دست اجراست.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان افزود: در این طرح به شیوه محله محور و خانواده محور با شعار “هر خانه یک پایگاه سلامتبرای مقابله با کرونا برنامه‌هایی با همکاری بسیجیان و شبکه بهداشت اجرا می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف از این طرح پیشگیری، کنترل، آموزش، غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی در هر محله و جلوگیری از حضور آن‌ها در سطح شهر است.

 

کوشکی بیان کرد: تاکنون  یک‌هزار و ۴۷۶ شهروند مشکوک به کرونا با اجرای طرح محله محور شناسایی شده اند و مراحل قرنطینه در منزل را طی می‌کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین از زمان شروع طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۵۳ هزار و ۶۴۱نفر در منزل غربالگری شدند که یک‌هزار و ۴۷۶ نفر انان مشکوک به کرونا بودند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در این مدت هشت هزار و ۱۸۴ نفر با تشخیص تیم های مراقبتی توسط پزشکان طرح ویزیت شده اند  که ۸۳۵ مورد آن در منزل انجام  شده است.

 

۲۰ هزار و ۷۸۷بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستانی

 

کوشکی با بیان اینکه حمایت معیشتی از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا از رویکرد های طرح محله محور شهید سلیمانی است، افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۷۸۷ بسته معیشتی توسط تیم های حمایتی بین افراد کم بضاعت توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: مهمترین افراد پرخطر در استان شامل ۳۸ هزار نفر بیمار دیابتی، ۸۲ هزار بیمار دارای فشارخون بالا، ۲ هزار و ۷۹۳ بیمار سرطانی، ۱۸۷ هزار سالمند، بیش از ۱۲ هزار مادر باردار و بیش از هشت هزار بیمار زمینه ای هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: نظارت تیم های بازرسی بهداشت محیط در زمان اجرای این طرح تشدید و تاکنون ۱۳ هزار و ۳۷۱ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است که از این تعداد ۱۵۵ واحد متخلف پلمب و ۳۴۱ مورد برای ادامه روند اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با قدردانی از همکاری و مشارکت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان و سایردستگاه های اجرایی جهت اجرای طرح محله محور  اظهار کرد:  با روند اجرایی این طرح،کاهش قابل توجه تعداد افراد مبتلا و مرگ ناشی از کرونا  پیش‌بینی می شود.

 

کد خبر 999283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha